به گزارش ایرنا، عزیزاله شهبازی شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد بازآفرینی شهری البرز افزود: اداره کل راه و شهرسازی البرز باید توجه ویژه ای به سکونتگاه های غیر رسمی داشته باشد.
وی ادامه داد: برای بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده، دولت همراهی ویژه ای دارد به همین دلیل 70 درصد هزینه های این امر را به عهده گرفته است و از این رو باید به دنبال جلب و جذب مشارکت مردم برای همراهی بیشتر باشیم.
شهبازی گفت: نمی توان بی هدف و بدون برنامه برای ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی اقدام کرد چراکه باید مجموعه دستگاه ها و مسئولان مرتبط با این امر طی هم افزایی و هم پوشانی ویژه در قالب برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به این امر بپردازند.
وی با اشاره به نقش موثر فرمانداران در ساماندهی بافت های ناکارآمد شهری، افزود: اراضی مصوب در اختیار دستگاه های اجرایی باید در اختیار طرح های ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی قرار گیرند.
شهبازی ادامه داد: سازمان های مردم نهاد همواره برای اقدامات عام المنفعه و حمایتی مناطق محروم همراه بوده اند بنابراین باید برای جلب مشارکت آنها اقدام کرد.
استاندار البرز اضافه کرد: اعلام آمارها در حوزه مختلف به دقت و حساسیت بالایی نیاز دارد از این رو انتظار می رود اطلاع رسانی پس از راستی آزمایی و اطمینان انجام شود.
شهبازی گفت: ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی باید با رویکرد ویژه استانی و ملی دنبال شود و برای این امر نباید از امکانات و اعتبارات سایر نقاط کاست چراکه تمام نقاط شهرها و روستاها نیازمند توسعه و بسترهای لازم برای رفاه و امنیت مردم است.
وی با اشاره به موانع و مشکلات موجود در بافت های ناکارآمد شهری، افزود: اغلب افراد ساکن در این بافت ها دارای متوسط درآمد پایین تر دارند و درگیر با معضل بیکاری هستند، از این رو باید درصدد رفع مشکلات این چنینی نیز در این محدوده ها باشیم.
استاندار البرز اضافه کرد: با توجه به تراکم بالای جمعیت در این مناطق مشکلات زیست محیطی، درمانی، امنیتی بیشتر است.
وی گفت: ناهنجاری های اجتماعی و عدم دسترسی کافی به امکانات نیز از جمله موانع است همچنین ضرورت دارد که زمینه رعایت شان و منزلت اجتماعی مردم در این مناطق فراهم شود.
حدود 900 هزار نفر از جمعیت سه میلیون نفری استان البرز در سکونتگاه های غیر رسمی زندگی می کنند.
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.