داریوش طاهری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حدود 50 درصد از واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان در این شهرستان واقع شده و اجرای طرح آمایش سرزمین برای رفع مشکلات زیست محیطی و تخصیص منابع برای کاهش نرخ بیکاری در منطقه ضروری است.
وی اظهارداشت: شهرستان گرمسار به دلیل برخورداری از واحدهای صنعتی و تولیدی قابل توجه و مهم می تواند در اشتغالزایی شهرستان های همجوار خود تاثیرگذار باشد و این امر مهم با تدوین سندهای تفصیلی تدبیر و توسعه، آمایش سرزمینی و بیان منابع و چالش های پیش رو میسر است.
طاهری خاطرنشان کرد: هم افزایی سازنده مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان می تواند در سرعت بخشی تدوین و اجرای این طرح مهم اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیرساختی گرمسار تاثیرگذار باشد.
فرماندار گرمسار با بیان این که طرح آمایش سرزمین و دقت به زیرساخت های سرمایه گذاری برای مسیر اندازی واحد های صنعتی و تولیدی در اولویت قرار گیرد، ادامه داد: در گرمسار برای اعمال طرح های سرمایه گذاری باید شرایط آب و هوایی و جغرافیایی منطقه در نظر گرفته شود.
طاهری با اشاره به این که بیش از چهار سال است که از آغاز تهیه سند آمایش گرمسار می گذرد، ادامه داد : به نظر می رسد در این مدت آنگونه که باید دست اندرکاران تهیه سند نتوانسته اند نظر مدیران این شهرستان را جلب کنند.
به گزارش ایرنا، تعریف آمایش سرزمین را نوعی نظام برنامه ریزی با هدف توزیع بهتر جمعیت با توجه به منابع طبیعی و فعالیت های اقتصادی بیان می کند.
مقوله آمایش سرزمین به عنوان تلفیقی از سه علم اقتصاد، جغرافیا و جامعه شناسی است.
استان سمنان با 97.491 میلیون کیلومتر مربع مساحت، از این حیث هفتمین استان کشور از نظر پراکندگی سرزمینی به شمار می رود.
استان سمنان در بخش های صنعتی و معدنی و گردشگری دارای ظرفیت های فراوانی است که با اجرای طرح آمایش سرزمینی این ظرفیت ها بیش از پیش شکوفا می شود و دغدغه های فرارو کاهش می یابد.
شهرستان گرمسار بیش از 70 هزار نفر جمعیت دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.