به گزارش ایرنا، مهدی جوهری روز سه شنبه در نشست مشترک مسئولان قضایی کشوری و استانی با مسئولان آب منطقه ای البرز افزود: برنامه های پیشگیرانه به ویژه در بخش آب استان در دستور کار قرار گرفته لیکن باید تامل چند جانبه و بهره گیری از فناوری به کمک راه های کنترلی بیاید.
وی بیان داشت : اجرای برنامه های سلبی در تمام بخش ها نتیجه مقطعی دارد و باید مشکلات را به صورت ریشه ای و کارشناسانه مورد ارزیابی و آسیب شناسی قرار داد.
جوهری گفت: مشکلات در بخش آب و سایر بخش ها نیازمند ریشه یابی است و باید به دنبال ریشه ها برویم.
معاون پیشگیری دادگستری البرز بیان داشت: یکی از مشکلات کشور رشد نامتوازن است و این امر سبب شده تا در بحث توسعه مشکلات متعددی به وجود بیاید.
وی افزود: به عنوان مثال برای فعالیت یک نیروگاه چاه های عمیق حفاری می شود با این بهانه که برق تولید شود اما در مقابل سفره ها تهی خواهد شد که باید راهکار بهتر را اتخاذ کرد.
جوهری گفت: امروز با اقدامات پیشگیرانه شاهد کاهش طلاق در استان البرز هستیم زیر در این بخش کارگروه ها فعال شده و کارها به خوبی پیش می رود که در سایر بخش ها مانند آب باید تعامل بیشتر شود.
وی بیان داشت: بحث هوشمند سازی کنتورهای آب باید جدی گرفته شود تا شاهد ساماندهی منابع آبی باشیم.
استان البرز با حدود سه میلیون نفر جمعیت یکی از مناطقی است که با مشکلات منابع آبی و استفاده بی رویه از سفره های آب زیر زمینی و روان آب ها مواجه است.
تاکنون حدود 11هزار حلقه چاه غیر مجاز آب در این استان شناسایی شده است.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.