به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ابوالفضل زارعی نژاد روز پنجشنبه در دیدار با کارشناسان مروج امور کشاورزی پهنه های تولیدی شهرستان کرج افزود: مروجان سهم عمده ای در احیای زکات دارند و در صورتی که در کنار امور فنی و تخصصی به دانش زکات نیز مسلح شوند در ترویج این فریضه تسریع خواهد شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز نیز در این نشست بر ایجاد نهضت آموزش و ترویج فریضه زکات برای مروجان و بهره برداران شهرستان کرج تاکید کرد.
محمد محمدی فرد به تشریح ابعاد همکاری های دو جانبه با جهاد کشاورزی پیرامون ترویج و جمع آوری زکات پرداخت و افزود: به رغم تلاش های صورت گرفته، مسائله زکات هنوز هم در افکار عمومی مغفول مانده است و نیازمند توجه و همکاری بیش از پیش کارگزاران زکات است.
وی، یکی از مأموریت های مهم نهادهای دست اندرکار امر زکات را تبیین سازوکارهای روزآمد برای ترویج و احیای فریضه زکات از طریق تعامل و ارتباط مثبت و اثربخش برشمرد.
محمدی فرد ابراز امیدواری کرد که همکاری های خوبی بین دستگاه های متولی امر به وجود آید.
وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی با تنوع مخاطب مواجه هستیم،گفت: برای ورود به موضوع باید شناخت درستی از ساختارها و نظام موجود در بخش کشاورزی حاصل شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج نیز در این نشست به اعلام آمادگی برای همکاری در برگزاری جلسات توجیهی در زمینه اهمیت پرداخت زکات، در مناطق مختلف و روستاهای شهرستان‌ کرج خبر داد.
عبدالرضا روشن نژاد با بیان اینکه جهاد کشاورزی آماده هرگونه همکاری در خصوص ترویج فریضه زکات در میان بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان است، افزود: مروجان مسئول پهنه های تولیدی، تشکل های تولیدی و صنفی، مددکاران ترویجی و تسهیلگران می توانند نقش مؤثری در ترویج فرهنگ زکات ایفا کنند.
در 6 ماهه اول سال جاری حدود 90 میلیارد ریال زکات در استان البرز جمع آوری شده بود.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.