به گزارش ایرنا، فرج الله ایلیات شامگاه یکشنبه در نشست وحدت رویه کمیسیون های ماده 100 شهرداری کرج اظهار داشت: اکنون حدود 200 هزار نفر از ساکنان کرج در واحدهایی زندگی می کنند که رای تخریب و اعاده دارند.
وی تاکید کرد: باید هر چه زودتر تکلیف این واحدها مشخص شود زیرا طولانی شدن فرایند رسیدگی به وضعیت این واحدها به ضرر شهر و شهروندان تمام می‌شود.
ایلیات افزود: باید هزینه تخلف برای سازندگان واحدهای تجاری و مسکونی افزایش یابد و به جایی برسیم که غیرقانونی عمل کردن صرفه اقتصادی نداشته باشد.
این عضو شورا گفت : برای دستیابی به این هدف در مرحله اول باید شرایط مناسبی ایجاد کنیم تا متقاضیان بدون دردسر پروانه ساخت دریافت کنند و به این اطمینان برسند که کارشان از راه قانونی سریع تر و بهتر پیش می رود.
ایلیات در بخش دیگری ازسخنانش با اشاره به اینکه اصلاح طرح تفصیلی نقش به سزایی در کاهش تخلفات ساختمانی خواهد داشت، گفت: سال گذشته شاهد اصلاح طرح تفصیلی بودیم که با این کار پیش بینی می‌شود میزان تخلفات ساختمانی سال آینده کرج در مقایسه با امسال تا 50 درصد کمتر شود.
عضو شورای شهر کرج افزود: سازندگان باید به این مرحله برسند که شهرداری در کنار آنها است و با تمام توان برای حل مشکلاتشان از مجرای قانونی تلاش می‌کند.
وی افزود: اگر سازندگان در ساخت و سازها قانون را ملاک خود قرار ندهند با اضافه کردن جرایم ماده 100 نتیجه دلخواه که همان کاهش ساخت و سازهای غیر مجاز است حاصل نمی شود و فقط شاهد افزایش حبابی قیمت واحدهای مسکونی در شهر خواهیم بود.
کلانشهر کرج حدود یک هزار هکتار بافت مسکونی غیرمقاوم و قدیمی دارد.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.