به گزارش ایرنا، سالار قاسمی عصر دوشنبه در آیین تجلیل از مدیران برتر طرح تعالی مدارس البرزکه در سالن امام علی (ع)کرج برگزار شد، افزود: آموزش و پرورش برای حل مشکلات خود نیاز به نگاهی عمیق در 2 بخش درون سازمانی و برون سازمانی دارد.
وی بیان داشت: مشکلات درون و برون سازمان در مدارس کشور منجربه نارسایی نظام آموزشی ، الزام و اجبار و رویکرد انفعالی ودر نهایت مشارکت گریز می شود.
قاسمی با اشاره به اینکه دغدغه اصلی مسئولان ،مدیران آموزش و پرورش و مدیران مدارس باید توسعه فرهنگی باشد ، خاطرنشان کرد: کاهش آسیب های اجتماعی،پیوند اقوام،هویت یابی فرهنگی، تثبیت هویت و امنیت فرهنگی در مدارس شکل می گیرد
وی در ادامه به نیاز کشور در راستای تغییر نگرش مسئولان و مدیران در مسائل تربیتی پرداخت و یادآورشد: تغییر فکر و اندیشه، تغییر انتظارات و عملکرد ها باید با رویکرد محتوای آموزشی و تربیتی باشد.
قاسمی از اعتماد،ارتباط و اقتدار به عنوان سه ویژگی مدیرخوب در مدارس یاد کرد و اظهارداشت : مدیران مقتدر می توانند با اعتماد و ارتباط صحیح با دانش آموزان ،اولیاء و مسئولین در جهت توسعه و مشارکت همگانی تاثیرگذار باشند.
وی تاکید کرد: مدیران هوشمند بانظارت بر فضای فیزیکی ،مالی،مشارکتهای مردمی،مسائل تربیتی، آموزشی و دینی مدارس بستر رشد و تعالی دانش آموزان را فراهم می کنند که لازم است همه مدیران به 2 موضوع مهم آسیب های اجتماعی و فضای مجازی در مدارس توجه ویژه کنند.
در این آیین از 16 مدیر موفق در طرح تعالی مدرسه در سال تحصیلی گذشته که در سطح استانی و کشوری منتخب شناخته شده بودند ، تجلیل شد.
استان البرز 460 هزار دانش آموز در یک هزار و 933 کد مدرسه دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.