مسعود مهرانی نیا روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از برگزاری این جشنواره را گسترش فرهنگ مطالعه در بین دانش آموزان و والدین و ایجاد انگیزه برای مطالعه بیشتر کتاب های درسی و غیر درسی در بین این قشر ذکر کرد.
وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی گذشته 10 هزار دانش آموز البرزی در دومین جشنواره کتابخوانی دانایی توانایی به رقابت پرداختند، خاطرنشان کرد: امسال نیز پیش بینی می کنیم 40 هزار دانش آموزاین استان درسومین جشنواره کشوری دانایی توانایی شرکت کنند.
مهرانی نیا یادآورشد: مدیران مدارس مسئولیت ثبت نام دانش آموزان برای شرکت در این دوره جشنواره کتابخوانی دانایی و توانایی را برعهده دارند.
وی خاطرنشان کرد: این جشنواره در چهار مرحله ‌مدرسه‌ای، منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش ادامه داد: فرآیند ثبت نام دانش آموزان در سامانه همگام در قالب گارگاه آموزشی به کارشناسان و کارشناس مسئولان فرهنگی هنری آموزش و پرورش البرز آموزش عملی داده شد.
وی گفت : تاکنون10 هزار جلد کتاب برای شرکت دانش آموزان دوره ابتدایی و متوسطه در بین مدارس متقاضی شرکت در این جشنواره توزیع شده است.
مهرانی نیا از کتاب درخت بخشنده و خانه های سبز برای شرکت دانش آموزان مقطع تحصیلی ابتدایی در این جشنواره نام برد و اضافه کرد: کتاب های دوره اول و دوم متوسطه شامل مهمان هایی با کفش های لنگه به لنگه و او همنشین فرشته ها بود انتخاب شده است.
وی اظهارداشت: مسابقه جشنواره ملی کتابخوانی دانایی و توانایی دوم بهمن ماه 97 به صورت همزمان در مدارس سراسر کشور برگزار می شود.
مهرانی نیا یادآور شد: البرز در دومین جشنواره کتابخوانی دانایی و توانایی موفق به کسب 12 رتبه کشوری شد.
استان البرز 450 هزار دانش آموز در یک هزار و 933 کد مدرسه دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.