رئیس نظام دامپزشکی استان البرز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شد، افزود: این انتخابات در سراسر کشور چهارمین دوره برگزاری خود را می گذراند.
محمود متمنی با بیان اینکه دفتر نظام دامپزشکی استان البرز سال 93 تاسیس شد ، گفت: به دلیل برگزاری این انتخابات به صورت سراسری، برای البرز نخستین دوره برگزاری انتخابات است.
وی اظهار داشت: در استان البرز 800 دامپزشک، کارشناس، کاردان و ... فعال هستند که 60 درصد این افراد کارت عضویت فعال نظام دامپزشکی را دارا بوده و مجاز به شرکت در این انتخابات هستند.
وی گفت: برای عضویت در شورای نظام دامپزشکی 24 نامزد نام نویسی کردند که در نهایت 8 نفر از آنان برای این شورا انتخاب شده و مدیرکل دامپزشکی استان نیز عضو انتصابی این شورا می باشد.
متمنی، پرداختن به امور صنفی و برگزاری کلاس های آموزشی را از جمله اهداف تشکیل این شورا دانست و افزود: ساماندهی مسئولان فنی و ناظران بهداشتی در واحدهای تولیدی از دیگر این اهداف است.
وی اظهار داشت: با ایجاد این شورا درصدد هستیم تا از ظرفیت و توانمندی بخش غیردولتی حداکثر استفاده را ببریم و حمایت و حفظ حفوق تمام افرادی که از خدمات دامپزشکی همچون تولید کنندگان و اعضای صنف از دیگر برنامه های این شورا است.
وی با بیان اینکه سازمان نظام دامپزشکی یک سازمان غیردولتی مردم نهاد است، گفت: بر اساس ماده 2 و ماده 19 قانون جامع دامپروری کشور صدور پروانه های دامپروری، مرغداری، شیلات، داروخانه ها و آزمایشگاه ها بر عهده این نظام می باشد.
متمنی ادامه داد: تاکنون دفتر سازمان نظام دامپزشکی البرز برای 120 بیمارستان دامپزشکی، درمانگاه، داروخانه، آزمایشگاه، مرکز پخش دارو و واکسن مجوز صادر شده است.
وی با بیان اینکه در این مراکز 180 نفر مشغول فعالیت هستند، افزود: البرز کوچکترین ولی پرتراکم ترین استان از لحاظ استقرار واحدهای دامی و طیور در کشور است به طوریکه 11 درصد تولید تخم مرغ و 7 درصد شیر کشور در این استان انجام می شود.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.