به گزارش ایرنا، این آلودگی هوا دیروز و امروز پنجشنبه به اوج خود رسید و هوای مرکز استان را به مرز هشدار رسانده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس آخرین اعلام ایستگاه های سنجش کیفیت هوای استان البرز در ساعت 10:10 صبح امروز، شاخص آلودگی هوا (ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون) در کلانشهر کرج عدد 152 را نشان می دهد.
«در صورتیکه شاخص آلودگی هوا بین اعداد 151 تا 200 قرار گیرد، وضع کیفی هوا در حالت هشدار و ناسالم برای تمام گروه ها قرار گرفته است».
فردین حکیمی افزود: همچنین شاخص آلودگی هوا در شهرستان ساوجبلاغ نیز 143 است که نشان دهنده ناسالم بودن هوا برای گروه های حساس می باشد.
مدیرکل هواشناسی استان البرز روز گذشته به خبرنگار ایرنا گفته بود که بررسی الگوهای پیش یابی هواشناسی البرز حاکی از تداوم وارونگی پایینی جو در منطقه البرز مرکزی تا ظهر پنجشنبه است .
منصور رحمانیان افزود: از ظهر پنجشنبه با ورود امواج ناپایدار سطوح میانی جو، مه آلودگی، در پاره ای نقاط رگبار و رعد و برق، وزش باد و در ارتفاعات رگبار ، برف و تگرگ دور از انتظار نیست.
این مسئول سرعت وزش باد را امروز 28 کیلومتر در ساعت و پس فردا 48 کیلومتر در ساعت بیان کرد.
مدیر کل هواشناسی البرز وضعیت هوای جمعه را قسمتی تا ابری ، وزش باد گاهی شدید ، بعضی ساعات رگبار باران وارتفاعات برف ، عصر و شب کاهش ناپایداری پیش بینی کرد.
حکیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: با توجه به این شرایط کیفی هوا، با توجه به تشدید بیماری های قلبی، ریوی و همچنین افزایش علائم تنفسی توصیه کرد که افراد مبتلا به این بیماری ها،کودکان و سالمندان از فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل خودداری کرده و سایر افراد نیز فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.