به گزارش ایرنا، سردار یوسف مولایی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه کرج افزود: در چهل سال گذشته دشمن همه توطئه‌های خود را علیه ایران انجام داده و در همه امور ناکام بوده که دلیل آن را وحدت حول محور ولایت فقیه تشکیل می دهد.
وی با اشاره به اینکه دشمن اگر بتواند در داخل کشور به اساس وحدت ضربه بزند به آرزوی خود رسیده است، اظهار داشت: بسیج نماد عینی وحدت بخشی به ملت است.
وی بیان داشت: دشمن سال‌های زیادی است که تلاش می‌کند تا بین مسلمانان اختلاف ایجاد کند. مولایی گفت: خدماتی که امروز بسیج در سراسر ایران انجام می دهد برای ایجاد وحدت و انسجام بین مردم در سایه وحدت و همدلی است که در این راه سنی و شیعه فرقی ندارد.
وی به خدمات سپاه در مناطق سنی نشین پرداخت و اضافه کرد: 11 هزار شهید سنی نیز نمادی از وحدت بین شیعه و سنی است.
وی تصریح کرد: تعدادی از تجزیه طلبان قومی و قبیله‌ای به دنبال ضربه زدن به وحدت قومی هستند، و دشمن امروز تلاش می‌کند که این وحدت را بشکند و به این وحدت ضربه بزند.
وی با بیان اینکه فرقه های گمراه زیادی برای ایجاد خلل در دین اسلام طراحی شده است، افزود : انگلستان تمام قد از برخی شیعیان انگلیسی حمایت کرده و به آنها پول و سرمایه و رسانه داده تا تعبیر وارونه و افراطی از اسلام ارایه دهند.
وی گفت: سنی و شیعه انگلیسی هر 2 در مسیر دشمن قدم بر می دارند لذا باید امروز هم مانند چهل سال قبل در مسیر وحدت قدم برداریم.
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) البرز در ادامه به خدمات سپاه در بخش های مختلف در این استان پرداخت و افزود: 40 اردوی جهادی برای محرومان البرز برگزار شد.
سردار مولایی بیان داشت: سپاه استان البرز از راه اندازی کارگاههای کوچک تولیدی حمایت می‌کند و تا کنون به این کارگاه ها 450 میلیارد ریال اعتبار پرداخت شده است.
وی به رویکرد جدید سپاه در زمینه راه اندازی صندوق های قرض الحسنه با جمع آوری پول‌هایی که کمترین سرمایه را برای راه اندازی کارگاه‌های کوچک اشاره کرد و گفت: از جمع آوری این سرمایه‌های اندک امکان ایجاد کارگاه و اشتغال‌زایی به وجود می‌آید که تا کنون 90 صندوق قرض الحسنه اشتغال زایی فعال شده است.
وی با بیان اینکه ایران اسلامی ظرفیت‌های بسیاری دارد که هنوز استفاده نشده است ، یادآور شد: این ظرفیت ها باید به فعلیت در آید.
وی عنوان کرد: جوانان دارای لیسانس و فوق لیسانس بسیاری در استان وجود دارند و سپاه با حمایت از این افراد سبب ایجاد اشتغال برای آنها با کمترین هزینه در تعدادی از روستاهای استان شده که تعدادی دیگر هم در این کارگاه ها مشغول به کار شدند.
وی با اشاره به اینکه امروز به نیروهای جهادی موضوع غربالگری بیماری‌ها در روستاها محول شده است، ادامه داد: موضوع دیگری که به این جهادگران سپرده شده ، نقشه بیماری‌های مختلف در استان برای پیدا کردن دلایل این بیماریها و راه درمان آن است.
وی افزود: تعهد سپاه استان البرز در اسکان موقت زلزله زدگان سر پل ذهاب نیز عملی شده است و در اسکان دائمی هم اقدامات حدود 90 درصد انجام شده است.
وی با بیان اینکه 80 طرح با 75 میلیارد ریال با همکاری سپاه در البرز در حال انجام است، اظهار داشت: در دهه فجر امسال این طرح ها بهره برداری می شود.
وی یادآورشد: جهادگران پزشکی نیز با هماهنگی با سپاه به 58 هزار و 723 نفر در البرز خدمات بهداشتی ارائه دادند.
2819/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.