حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینیان در خطبه های نماز جمعه این هفته دامغان در اجتماع عظیم روز 11 محرم در بقعه بکیربن اعین این شهر افزود: شیعه باید بداند که حادثه کربلا بزرگترین و دردناک ترین فاجعه بود اما زمینه توسعه و فرهنگ شیعه را در جهان به نمایش گذاشت و نهضت شیعه را جهانی کرد.
امام جمعه دامغان اضافه کرد: فرهنگ شیعه با خون آمیخته شده است و امام حسین (ع) نیز با خون خود اصول و مبانی شیعه را در بستر بین المللی معرفی کرده است.
وی تصریح کرد: حرکت امام حسین(ع) از مکه به مدینه و از آنجا به سمت کوفه و کربلا، حرکتی حکومتی سیاسی بود که با حرکت به حق خود توانست بنی امیه را نابود کند.
حسینیان افزود: مسلمانان باید از حادثه کربلا درس گرفته، از خط انحراف دور شده و یزید زمان را بشناسند و نگذارند دشمن ایمان آنها را بگیرد.
وی به آغاز گرامیداشت هفته دفاع مقدس از 31 شهریور اشاره کرد و گفت: هدف عراق در جنگ تحمیلی، تصرف آبادان و شمال خلیج فارس بود تا بتواند اروند را به خاک عراق بچسباند، اما جوانان غیور ایران در عملیات ثامن الائمه حصر آبادان را شکسته و با غیرت خود، دشمن را به عقب راندند.
حسینیان تصریح کرد: ایران امروز به خودباوری رسیده است تا جایی که ضمن شکوفایی استعدادها، با حفظ وحدت و روحیه انقلابی، در بسیج و نیروهای مردمی رو به جلو در حرکت است.
وی، به افزایش توان نظامی ایران اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش توان ایران در نیروی انسانی و تسلیحاتی، شاهدیم که دشمنان واهمه جنگ با ایران را دارند.
امام جمعه دامغان خاطر نشان کرد: امروز در توان نظامی به جایی رسیدیم که موشک های ایران تا 2 هزار کیلومتر برد دارد، اگر دشمنان بخواهد به ایران نگاه چپ کنند موشک های ما بر سر آنان خراب خواهد شد.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.