علی احسان سیف روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در حاشیه کارگاه آموزشی مقابله با زلزله ویژه مدیران آموزش و پرورش ناحیه یک کرج افزود: دراین مانور که به صورت نمادین و با شرکت نیروهای امدادی در مدرسه فاطمه پزشکی کرج برگزار می شود، دانش آموزان با روش های امداد و نجات، حمل مصدوم، اطفای حریق، خروج اضطراری، پناه گیری و چگونگی مقابله با کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از زلزله آشنا خواهند شد.
وی بیان داشت : این مانور با حضور ادارات و نیروهای امدادی فوریت های پزشکی، آتش نشانی، جمعیت هلال احمر و همکاری اداره کل آموزش و پرورش البرز به اجرا در می آید.
سیف با اشاره به اینکه آموزش بیشترین تاثیر را در کاهش خسارت مالی و جانی ناشی از وقوع زلزله را دارد، یادآورشد: اجرای مانورهای آموزشی در مدارس به منظور آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با پدیده های طبیعی است زیرا با آموزش به دانش آموزان به عنوان پیام رسانان فرهنگی، خانواده ها و سایر اقشار جامعه با راه های مقابله با زلزله آشنا می شوند.
وی تصریح کرد: این مانور با هدف ارتقای سطح آمادگی دانش آموزان در زمان بروز حادثه و کاهش آسیب های ناشی از وقوع زلزله به صورت همزمان در همه مدارس کشور عملیاتی می شود.
سیف گفت: ساکنان محله های مجاور مدارس نیز در این مانور مشارکت می کنند تا دامنه خدمات آموزشی در زمینه زلزله توسعه یابد.
در مدارس کشور بیش از 14 میلیون دانش آموز تحصیل می کند.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.