به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین قبادی روز سه شنبه در همایش وقف و رسانه که در سالن اجتماعات اوقاف وامور خیریه کرج برگزار شد، افزود: آموزش و پرورش استان البرز این حرکت را با شعار «هر مدرسه یک وقف» آغاز کرد.
وی اظهار داشت: در اجرای این طرح بنا شد تمام مدارس به این سمت هدایت شوند که هر دانش آموز به وسع خود مبلغی را تخصیص دهد تا هر وسیله ای که مورد نیاز مدرسه است خرید و وقف مدرسه کند.
وی ضمن موافقت ایجاد اتاق فکر وقف ورسانه که به پیشنهاد رئیس خبرگزاری ایرنا در استان البرز داده شد، گفت: این اتاق فکر به منظور ایجاد وقف های جدید بر اساس نیاز جامعه دبیرخانه اش راه اندازی می شود.
قبادی افزود: هیات امنای این اتاق فکر با حضور پنج نفر از افراد متخصص امر و دبیر آن تشکیل خواهد شد و ما آمادگی آن را داریم که در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مکانی برای آن اختصاص یابد.
وی با بیان اینکه رویکرد جدید سازمان اوقاف و امور خیریه در سال جاری وقف های مشارکتی می باشد، اضافه کرد: نیاز است تا این وقف ها با رویکردهایی همچون دارو، درمان، محیط زیست، پژوهش، فناوری و... باشد.
معاون اوقاف و امور خیریه استان البرز بیان داشت: همچنین اصحاب رسانه نیز می توانند با تشخیص خود یک وقف مشارکتی داشته با شند.
وی تاکید کرد که وقف های مشارکتی بهترین نوع وقف و کاربردی ترین آن می تواند باشد که به خوبی به منصه ظهور و بروز می رسد زیرا امروزه وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم به گونه ای نیست که بتوانند وقفی را به صورت مستقل انجام دهند.
در این همایش از فعالان رسانه ای در حوزه ترویج فرهنگ وقف تجلیل شد.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.