سردار عباسعلی محمدیان روز دوشنبه در دیدار رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان البرز، افزود: رسانه با توجه به توانمندی هایی که دارد یکی از عوامل بسیار مهم دگرگونی ارزش ها ، باورها و معیارهای ملی است و این قدرت را دارد که با برنامه ریزی های دقیق و کنترل شده ، اندیشه های مردم یک جامعه را تغییر دهد، بنابراین به فرموده امام خمینی (رحمه الله علیه) یک دانشگاه عمومی است که وظیفه خطیری در روشن ساختن افکار عمومی جامعه دارد.
وی خاطرنشان کرد: رسانه توان فوق العاده ای در حفظ ، ثبات و یا تضعیف و تغییر ارزش های حاکم بر جامعه دارد و پلیس نیز بر این موضوع نیز تاکید دارد که بایستی اخبار پلیسی در جامعه اطلاع رسانی شود تا مردم با درک حضور پلیس در کنار خود بیشتر احساس امنیت کنند.
محمدیان گفت: البته اطلاع رسانی اخبار تا جایی بلامانع است که با امنیت ملی کشور در تناقض نباشد و رسانه وظیفه دارد با دور کردن احساس نا امنی در اذهان افراد جامعه به گونه ای عمل کنند که ضمن انعکاس واقعیت ها ، از بزرگ نمایی، ناهنجاری ها و کاستی ها خودداری شود.
وی با اشاره به جایگاه برجسته ایرنا به عنوان یک رسانه ملی افزود: خبرگزاری ایرنا به عنوان یک رسانه ملی و رسمی ، بسیار برجسته است.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان البرز نیز در ادامه این دیدار، به نقش اساسی رسانه ها در ایجاد امنیت اجتماعی اشاره کرد و گفت : به علت کارکرد مشترک رسانه و پلیس که همان کارکرد امنیت ساز آن است ، ارتباط خوبی بین پلیس و رسانه در استان البرز وجود دارد.
اکبر بهاروند افزود: تشکیل اتاق فکر پلیس و رسانه به منظور هم افزایی در روند ایجاد احساس امنیت بیشتر در استان یک ضرورت است.
وی اضافه کرد: امنیت یک محصول جمعی است که به یاری تمام آحاد جامعه نیاز دارد و تشکیل اتاق فکر پلیس و رسانه به منظور هم افزایی در روند ایجاد احساس امنیت بیشتر در استان یک ضرورت است.
بهاروند افزود: خبرگزاری ایرنا این آمادگی را دارد تا با استفاده از نظرات کارشناسان پلیس در حوزه های مختلف نقش آگاهی بخشی برای جامعه داشته باشد و با تاکید بر نقش پیشگیری اجتماعی ناهنجاری ها را به حداقل ممکن برساند.
این مسئول با اشاره به ویژگی های استان البرز که از تنوع قومیتی و فرهنگی وسیعی برخوردار است و به علت مهاجر پذیری بالای آن که زمینه های وقوع جرم را تشدید می کند، وظیفه نیروی انتظامی را در این رابطه بسیار سنگین عنوان کرد.
وی گفت: برای حل این موضوع و برای اینکه بتوان از تنوع قومی و فرهنگی در استان به عنوان یک ظرفیت بهره برد، باید به کارکرد اجتماعی پلیس به عنوان عاملی مهم و تاثیر گذار در پیشگیری از جرم بها داد و از پتانسیل رسانه در جهت تحقق این کارکرد بهترین بهره را برد.
بهاروند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در همایش ده ها هزار نفری بسیجیان در ورزشگاه آزادی گفت : بنا به فرمایشات معظم له که فرمودند: ' ابزار رسانه مهم است و اگر دست دشمن باشد، ابزار خطرناکی است که می توان آن را به سلاح شیمیایی در جنگ های نظامی شبیه کرد، گفت: ایشان با این کلام گهر بار و نافذشان حجت را بر تمامی رسانه ها تمام کردند و از تمام کسانی که در این زمینه مسئولیت دارند خواستند که با ایفای جدی وظایف خود ابزاری نشوند که دشمن راحت بتواند آن را بسان یک سلاح شیمیایی علیه مردم به کار گیرد.
وی افزود: ارتقاء سواد رسانه ای مسئولان به ویژه فرماندهان و مسئولان انتظامی از ضروریات جامعه امروز است و مسئولان انتظامی هوشیارانه مسائل را رصد کرده و به موقع در مورد وقایع و رویدادهای اطراف خود تصمیم درست و منطقی بگیرند و باید مهارت رسانه ای آنها ارتقاء یابد و این از الزامات موفقیت در جامعه است.
مدیر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در استان البرز در ادامه گفت: امروز به خاطر شرایط خاصی که بر کشور ما حاکم هست، بار سنگینی بر دوش رسانه است.
وی تاکید کرد: دیدار های فصلی از سوی فرماندهی انتظامی با حضور مدیران رسانه و خبرنگاران استان البرز برگزار شود تا خطوط قرمزی که برای رسانه تعریف شده است، تبیین و به آنها یادآوری شود.
وی یادآور شد: رسانه ها نباید از خط قرمز های مترتب در نظام اسلامی و امنیت ملی عبور کنند زیرا کارکرد رسانه کارکرد فکر و اندیشه است و اگر این کارکرد رها شود بیش از آنکه موثر باشد به عنوان یک دغدغه برای نظام تبدیل خواهد شد.
2098/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.