سرهنگ مجید زنجانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اردو یک سفر معنوی - آموزشی است که در آن دانش آموزان پسر و دختر متوسطه دوره دوم در قالب کاروان های راهیان نور به مناطق جنوب کشور اعزام می شوند.
وی اظهارداشت: این اردوها هر سال با هدف آشنایی دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت ، تقویت روحیه خودباوری و جهادی ، احساس مسوولیت در مقایل ارزش ها و دست آوردهای انقلاب اسلامی ، مشارکت پذیری ، بصیرت شناسی ، مهارت دفاعی و دانش افزایی در زمینه دوران هشت سال دفاع مقدس در مدارس کشور برگزار می شود.
وی تصریح کرد: اعزام دانش آموزان البرز به این اردوها از امروز 14 آبان ماه 97 با اعزام دانش آموزان دختر آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج آغاز می شود.
وی اضافه کرد: در مرحله اول بر اساس جدول تنظیم شده به مدت 45 روز 3 هزار و 500 دانش آموز دختر این استان از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید می کنند.
زنجانی خاطرنشان شد: در مرحله دوم 2 هزار و 500 دانش آموز پسر این استان نیز بعد از امتحانات نوبت اول سال تحصیلی 98-97 به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام می شوند.
وی یادآورشد: اردوی راهیان نور دانش آموزان نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش البرز 4 روزه است که در آن دانش آموزان از نزدیک با حماسه آفرینی رزمندگان و شهدا در دوران هشت سال دفاع مقدس آشنا می شوند.
وی بیان داشت: در این اردو برای آشنایی و درک فلسفه دفاع و فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر دانش آموزان البرزی برنامه های متنوعی در قالب نشست های آموزشی ، بازدیدی ، نمایشی ، صبحگاه مشترک ، مسابقات فرهنگی و ... پیش بینی شده است.
استان البرز 450 هزار دانش آموز دارد.
2819/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.