رئیس پلیس راه استان البرز، گفت: بیشترین عامل تصادفات درجاده ماهدشت - اشتهارد، سرعت غیرمجاز است.

به گزارش ایلنا، سرهنگ رضا گودرزی امروز در جمع خبرنگاران گفت: طبق نظر کارشناسان بیشترین تصادفات رخ داده در این محور علاوه بر داشتن غیر مجاز ، ناشی از خواب آلودگی و عدم توجه به جلو است که سبب واژگونی وسیله نقلیه می شود.

وی بابیان اینکه علاوه بر موارد یاد شده، خطای انسانی، اختلاف سطح جاده، نبود شانه خاکی و عدم وجود حفاظ مطمئن در حاشیه این جاده منجر به تصادف می شود، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 7 فقره تصادف فوتی در محور ماهدشت - اشتهارد رخ داده که 10 نفر جان خود را از دست داده اند.

سرهنگ گودرزی گفت: اکنون 2 دوربین نظارتی در این محور نصب شده اما کافی نیست چرا که شرایط خاص این محور نیازمند نظارت الکترونیکی بیشتری است.

وی خاطرنشان کرد: اعمال اصلاح هندسی، ترمیم آسفالت، محدودیت، افزایش تابلوهای هشداردهنده و ارتقای میزان روشنایی در این محور می تواند در کاهش تصادفات موثر باشد.

رئیس پلیس راه استان البرز گفت: می طلبد مسئولان مربوطه نسبت به اصلاح های هندسی و برنامه ریزی مناسب برای کاهش تصادفات در جاده ماهدشت - اشتهارد همکاری لازم را داشته باشند.

محور ماهدشت - اشتهارد درضلع جنوب استان البرز قرار دارد که 74کیلومتر راه رفت و برگشت دارد و درفصل زمستان با توجه به شرایط کویری بودن ، بارش ها و بادکوبه های سنگین دارد که موجب کاهش دید رانندگان می شود و باید هر چه سریعتر تابلوهای علائم اخباری و اخطاری نصب شود.

شهرستان اشتهارد دارای ۳ شهرک صنعتی بزرگ و کوچک است که روزانه به طور متوسط بیش از 10 هزار و 700 تردد به آن جا انجام می شود که 19 درصد آن تردد خودروهای سنگین است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.