مسعود مهران نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه برنامه های این روز ملی در البرز دانش آموز محوری است، افزود: با توجه به تکرار رفتارهای خصمانه آمریکا علیه ایران اسلامی ، راهپیمایی یوم الله 13 آبان ماه امسال پرشورتر از گذشته در البرز برگزار می شود.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز اضافه کرد: اکنون برنامه های مختلفی در زمینه آشنایی دانش آموزان با رویدادهای تاریخی 13 آبان در مدارس اجرایی شده است.
وی گفت: همزمان با یوم الله 13 آبان برنامه صبحگاهی در تمام مدارس البرز با شعار مرگ برآمریکا برگزار می شود.
مهران نیا اظهارداشت: برنامه های آموزشی و فرهنگی با عنوان روز ملی استکبارستیزی در قالب روزنامه دیواری، نمایشگاه عکس، فیلم، نشست روشنگری، مقاله نویسی ، مسابقه فرهنگی و یادواره شهدا درمدارس به اجرا در می آید.
وی توزیع اقلام فرهنگی ویژه راهپیمایی در بین مدارس البرز را از دیگر اقدامات برنامه های راهپیمایی 13 ابان در این استان عنوان کرد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: دانش آموزان و معلمان در ساعت 8.30 صبح روز یکشنبه 13 آبان ماه در میدان توحید کرج اجتماع می کنند و ساعت 9 صبح راهپیمایی سراسری آغاز می شود.
مهران نیا خاطرنشان شد: دانش آموزان و معلمان در کنار مسئولان کشوری ، استانی و خانواده معظم شهدا با همخوانی سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و سردادن شعارهای انقلابی مسیر راهپیمایی را از میدان توحیدکرج ، بلوار امام زاده حسن (ع) تا مصلای بزرگ امام خمینی (ره ) کرج را طی می کنند.
وی اظهارداشت: در مسیر راهپیمایی غرفه های فرهنگی – تربیتی ویژه روز ملی مبارزه با استکبار ستیزی برپا می شود تا دانش آموزان با زبان قلم و هنر پیام وحدت ، مقاومت و ولایتمداری خود را به مستکبران نشان دهند.
وی یادآور شد: در سایر شهرستان های استان البرز نیز دانش آموزان در میدان مرکزی شهر اجتماع کرده و تا مصلی های نماز جمعه به راهپیمایی می پردازند.
وی گفت: با هماهنگی انجام شده، دانش آموزان مدارس کم برخوردار نواحی آموزش و پرورش کرج با اتوبوس به محل تجمع راهپیمایان 13 آبان انتقال داده می شوند.
وی تاکید کرد: در این برنامه ملی دانش آموزان درقالب هیات های مذهبی و تشکل های دانش آموزی حضور پیدا می کنند و سرود ملی ایران را همخوانی می کنند.
یوم الله 13 آبان سالروز تبعید امام خمینی (ره) از عراق به ترکیه در سال 43، شهادت شماری از دانش آموزان مقابل دانشگاه تهران در سال 57 توسط رژیم ستمشاهی و تسخیرلانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره ) در سال 58 است.
استان البرز 450 هزار دانش آموز و 25 هزار فرهنگی دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.