مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج از ثبت اطلاعات 6 هزار و 700 بهره بردار بخش کشاورزی این شهرستان در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی خبر داد.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا روشن‌نژاد ضمن تأکید بر اهمیت آمار و لزوم دستیابی به اطلاعات دقیق واحدهای تولیدی در برنامه‌ریزی‌ها از همه بهره‌برداران حقیقی و حقوقی بخش کشاورزی شهرستان خواست همکاری لازم را با کارشناسان مسئول پهنه‌های تولیدی درباره ارائه آمار و اطلاعات صحیح به عمل آورند. 

روشن نژاد با اشاره به اینکه سامانه جامع پهنه‌بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی در راستای قوانین افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و رفع موانع تولید رقابت‌پذیر ایجاد شده، هدف از راه‌اندازی این سامانه را بروزرسانی آمار پایه بخش کشاورزی و دستیابی به اطلاعات دقـیق بهره‌برداران در کلیه زیربخش‌ها از جمله زراعت، شیلات و آبزیان، دام و طیور، باغبانی و صنایع کشاورزی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون آمار و اطلاعات 6 هزار و 709 نفر بهره‌بردار و 7 هزار و 365 واحد بهره‌برداری بخش کشاورزی شهرستان در این سامانه ثبت شده، افزود: تاکنون اطلاعات پایه کشاورزی در قالب 9 پهنه تولیدی، توسط کارشناسان مسئول پهنه‌های این شهرستان وارد سامانه شده است.

روشن‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ارائه برخی خدمات اعتباری نظیر امهال تسهیلات کشاورزان خسارت‌دیده و خرید تضمینی گندم از کشاورزان براساس اطلاعات سامانه جامع پهنه‌بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی انجام می‌شود و در آینده نزدیک مبنای تمام برنامه‌ریزی‌های این بخش قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.