به گزارش ایرنا، شاهین ایزدیار توانست 6 طلا و یک نقره پارا آسیایی را کسب کند که رکورد تاریخی در ورزش معلولان ایران است.
وی اولین و تنها فردی است که توانسته نماینده ایران در مسابقات پاراآسیا در رشته شنا بوده و به فینال این مسابقات راه پیدا کند.
این پدیده البرزی به دلیل نبود زیر ساخت ها به استانی دیگر مهاجرت و امروز افتخارهای این ورزشکار به نام استانی دیگر ثبت شده است.
نبود امکانات مانعی برای تحقق رویاهایش نشد و با صید یکی پس از دیگری طلاها با افتخار به کشور بازگشت و شکار طلاهای پاراالمپیک را از مهم ترین برنامه هایش می داند.
همچنین از استان البرز سه ورزشکار در رشته های وزنه برداری و دو میدانی در ماده پرتاب دیسک در رقابت های پاراآسیایی 2018 جاکارتا شرکت کرده بودند.
در این دوره از رقابت ها، امیر جعفری با بلند کردن وزنه 184 به مدال طلا و یوسف یوسفی دیگر شرکت کننده البرزی با بلند کردن وزنه 175 به مدال نقره این مسابقات دست یافت.
جعفری در انتخاب نخست وزنه 173، در انتخاب دوم وزنه 178 و در سومین انتخاب نیز توانست وزنه 184 کیلو را مهار کند.
این 2 ورزشکار البرزی، پیش از این توانسته بودند مدال های نقره و برنز رقابت های پارا وزنه برداری قهرمانی جهان در مکزیکوسیتی را کسب کنند.
الناز دارابیان دیگر ورزشکار البرزی است که در این دوره از رقابت ها توانست با کسب رکورد جدید برای کشور و استان افتخار آفرینی کند.
دارابیان در ماده دیسک بانوان کلاس F52 ، F51 وF53با ثبت رکورد 10 متر و 71سانتی متر موفق به کسب مدال طلا شد.
این ورزشکار البرزی علاوه بر کسب مدال طلا، موفق به ثبت رکورد جددید در بازی های آسیایی به نام خود شد.
سرانه ورزشی در البرز 53صدم متر مربع و این استان در بخش زیر ساخت های ورزشی بسیار ضعیف است و سهم ورزشکاران جانباز و معلول البرزی از امکانات موجود باورکردنی نیست.
نبود زیر ساخت ها سبب شده تا شاهد مهاجرت ورزشکاران این دیار به دیگر استان های کشور باشیم.
بیش از 250 ورزشکار سازمان یافته و حرفه ای جانباز و معلول در البرز مشغول به فعالیت هستند که بسیاری از آنها توانسته اند مدال جهانی و کشوری زیادی را کسب کنند.
این ورزشکاران در 12 رشته ورزشی از جمله دوومیدانی، وزنه برداری، بسکتبال با ویلچر، شنا و تنیس روی میز مشغول به فعالیت هستند و با وجود محدودیت های زیر ساختی که در این استان وجود دارد بارها توانسته اند برای کشور مدال آفرینی کنند.
رقابت های پاراآسیایی جاکارتا از 14 تا 21 مهرماه در جاکارتا پایتخت اندونزی برگزار که سه هزار و 590 ورزشکار از 43 کشور در 18 رشته ورزشی با یکدیگر به رقابت پرداختند.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.