به گزارش ایرنا ماهها تمرین فشرده و طاقت فرسا در گرما و سرمای سال ثمره اش درو کردن مدال های خوش رنگ بازی های پاراآسیایی 2018 جاکارتا اندونزی بود.
حمید اسلامی و وحید علی نجیمی ملی پوشان همدانی توانستند در این رقابت ها در مجموع سه نشان طلا کسب کنند.
کاروان تیم ملی دو ومیدانی نابینایان و کم بینایان کشورمان در این دور از بازی ها 9 مدال طلا ، 6 نقره و 10 برنز کسب کردند که یک سوم آن را دونده های همدانی تصاحب کردند.

** نجیمی؛ شکارچی طلا
وحید علی نجیمی دونده روشندل همدانی برای نخستین بار در بازی های پاراآسیایی حضور یافته بود.
تیرماه امسال بود که نجیمی در رقابت های جهانی به مدال نقره رسید و قول کسب مدال در بازی های پاراآسیایی را داد.
این دونده همدانی همراه با مهدی اولاد دیگر ورزشکار ایرانی در پرتاب دیسک و وزنه توانستند به 2 نشان طلا دست یابند و عملکرد درخشانی را برجای گذاشت.
نجیمی در ماده های 200 و 400 متر 2 نشان ارزشمند طلا را به دست آورد تا بهترین ورزشکار همدانی حاضر در این رقابت ها نیز لقب بگیرد.
همچنین این دونده توانست رکورد مسابقات در ماده 200 متر در کلاس T12 را 23 صدم ثانیه ارتقا بخشد.
غزال تیزپای دو ومیدانی نابینایان همدان در ماده 400 متر نیز خوش درخشید و بالاتر از دونده تایلند به مدال طلا رسید.

** می توانستم سه مدال کسب کنم
وحید علی نجیمی پس از کسب دومین مدال طلای خود در این بازی ها گفت: می توانستم در این دوره از مسابقات سه مدال کسب کنم اما خستگی مانع از این شد.
وی افزود: با این حال خوشحالم توانستم دومین طلای خود در این دوره را به دست آورم.
این دونده همدانی بیان کرد: از رکوردهای که برجای گذاشتم راضی هستم اما اگر خسته نبودم به طور حتم رکوردم بهتر می شد.
وی یادآور شد: در مجموع توانایی تصاحب سه مدال را داشتم و در واقع پیش بینی این تعداد مدال را کرده بودم اما در نهایت 2 طلا گرفتم.
دونده سرعت کشورمان با قدردانی از مربیان خود گفت: قدردان کمک هایی آنها هستم چرا که فقط 2 ماه فرصت آماده شدن داشتم و از این زمان بهترین استفاده را برای آماده سازی مطلوب کردم.

* طلای تلخ برای اسلامی
حمید اسلامی دیگر دونده پرافتخار نابینای همدان اگر چه به راحتی توانست 2 مدال طلا در مواد 1500 متر و پنج هزار متر بازی های پاراآسیایی را کسب کند اما مردود اعلام شدن یکی از مدال ها ، شیرینی مسابقات را به کام او تلخ کرد.
اسلامی در ماده 1500 متر که تخصص او است و در این ماده مدال های رنگارنگ جهانی و آسیایی را دارد توانست بازهم به نشان طلا برسد.
اما تلخی رقابت او زمانی بود که در ماده پنج هزار متر به عنوان دونده نخست از خط عبور کرد و دقایقی پس از اینکه قهرمانی او اعلام شد، از سوی کادر داوری مدال طلای این دونده با اخلاق همدانی را بازپس گرفتند.
اسلامی 150 متر مانده تا خط پایان هم از سه دونده ژاپنی مسابقات پیش بود اما داوران مدعی شدند که دست همیار دونده اش را کشیده است.
با این حال این دونده همدانی در اوج شایستگی از مدال در این ماده محروم شد و تنها به طلای 1500 متر خود دلخوش کرد.
این مدال طلا در حالی کسب شد که اسلامی در دوره گذشته بازی های آسیایی 2014 اینچئون به مدال نقره بسنده کرده بود.

** سهم بسزای مدال آوری
دونده های نابینای همدان سهم بسزایی در مدال آوری کاروان کشورمان در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا داشتند.
آنها سه بار سرود و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را با کسب نشان طلای مسابقات به اهتزاز در آوردند.
در واقع آنها پرچمدار کشورمان در بازی های آسیایی جاکارتا بودند و توانستند کارنامه قابل قبولی را برای خود و ایران اسلامی رقم بزنند.
این دونده های نابینا و کم بینای استان همدان پیش از اعزام نیز قول کسب مدال را داده بودند و اکنون با دست پر به همدان باز می گردند.
سومین دوره بازی های پاراآسیایی به میزبانی اندونزی و در شهر جاکارتا به پایان رسید و ایران در این دوره از مسابقات با 210 ورزشکار حضور یافت که سهم استان همدان چهار ورزشکاردر رشته های شنا، والیبال و دوومیدانی بود.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.