مدیرعامل آب منطقه ای البرز در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه مردم ماهدشت نگران آلودگی زیست محیطی رودخانه شور نباشند، گفت: برخلاف برخی گزارش ها، پساب تصفیه خانه فاضلاب ماهدشت کرج هیچ گونه مشکل زیست محیطی برای رودخانه شور و منطقه ندارد.
داود نجفیان روز چهارشنبه افزود: تصفیه خانه فاضلاب ماهدشت کرج توسط شرکت آبفای شهری استان در سال های اخیر احداث و راه اندازی شده است.
وی بیان داشت: قرار است با اجرای یک طرح عمرانی، پساب این تصفیه خانه به شهرک صنعتی اشتهارد انتقال یابد.
نجفیان گفت: برای اجرای این طرح ، مقرر شد تا سرمایه گذار بخش خصوصی وارد کار شود.
مدیرعامل آب منطقه ای البرز اظهار داشت : اکنون این پساب روانه رودخانه شور ماهدشت می شود و هیچ خطر زیست محیطی برای منطقه ندارد.
وی یادآور شد که از این رودخانه هیچ استفاده ای نمی شود و اکوسیستم آن به مخاطره نیفتاده است لیکن تلاش می کنیم که پروژه انتقال پساب در اسرع وقت انجام شود.
همچنین روابط عمومی شرکت آبفای البرز در گزارشی اعلام کرد که پساب تصفیه خانه فاضلاب ماهدشت به ظرفیت پنج هزارو 700 مترمکعب در شبانه روز، استاندارد است.
طبق این گزارش، اکنون این پساب با گذر از طریق رودخانه شور ماهدشت به حوض سلطان در مجاورت جاده قم می ریزد و برای کشاورزی و امور صنعتی مناسب است.
آبفای البرز نوشته است که مخزن دوم تصفیه خانه فاضلاب ماهدشت کرج تا سال آینده به بهره برداری می رسد و انتظار می رود شرکت آب منطقه ای البرز به عنوان متولی طرح انتقال پساب، اقدام لازم را برای تسریع در اجرای پروژه انتقال به عمل آورد.
فردین حکیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز نیز اعلام کرد که طبق بررسی ها تصفیه خانه فاضلاب ماهدشت در ماه های گذشته استاندارد بوده مشکل زیست محیطی نداشته است.
وی گفت: به زودی نیز تیم کارشناسی به محل اعزام می شوند و آخرین وضعیت پساب این تصفیه خانه را بررسی و نتیجه اطلاع رسانی می شود.
این تصفیه خانه درغرب شهر یکصد هزار نفری ماهدشت و 20 کیلومتری جنوب کلانشهر کرج واقع شده است.
تصفیه خانه فاضلاب ماهدشت بهار 96 به بهره برداری رسید.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.