به گزارش ایرنا، اصغر جهانگیر روز دوشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرکل زندا نهای استان البرز در کرج ،افزود:
امسال به دلیل مشکلات اقتصادی ، جمعیت کیفری روند افزایشی دارد و امروز راه برون رفت از مشکلات این است که تلاش ها بر کاهش جمعیت زندانیان متمرکز کرد.
وی با بیان اینکه تاکنون در حوزه حبس زدایی اقداماتی انجام شده است، افزود: انتظار می رود حوزه‌های قضایی کمتر به حوزه‌های غیرقضایی ورود کنند.
وی ادامه داد: جا دارد قانونگذاران در این عرصه فعالیت زیادی کنند تا از بار تورمی عناوین مجرمانه کاسته شود
زیرا درصورت افزایش جمعیت کیفری به امکانات و نیروی انسانی زیادی برای خدمات دهی در این بخش نیاز است.
رئیس سازمان زندان های کشور، استفاده از ظرفیت های مردمی برای صلح و سازش اختلاف ها ، کاهش پرونده ها و شکایات ضروری دانست و گفت: هر موضوع کوچک مردم نباید به دستگاه قضایی ارجاع داد زیرا بار مشکلات را مضاعف می کند.
وی با اشاره به اینکه آمار جرائم مالی در کشور رو به رشد است ، افزود: امسال تعداد بدهکاران مهریه کشور 69 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می دهد.
جهانگیر به وضعیت پرونده های قضایی البرز اشاره کرد و بیان داشت: میانگین تعداد پرونده های متهمان البرز نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.
وی درخصوص انتقال زندانیان تهرانی در زندان های کرج به ندامتگاه های محل سکونت گفت: برای کاهش جمعیت کیفری زندان های کرج باید تلاش بیشتری صورت گیرد.
رئیس سازمان زندان ها بیان داشت : استان البرز در حوزه مقابله با جرائم مواد مخدر طی هفت سال گذشته اقدامات خوبی انجام داده است و دراین مدت شاهد 20 درصد کاهش جرائم مواد مخدر در البرز هستیم.
جهانگیر افزود: طی هفت سال گذشته در حوزه سرقت البرز با 57 درصد رشد رو به‌رو بوده است لیکن 84 درصد از کسانی که از طریق سرقت وارد زندان شدند فقر و بیکاری را علت بزه معرفی کرده‌اند.
وی اظهار داشت: در این حوزه یکی از اقداماتی که باید به عنوان کارویژه در دستور کار قرار دهیم اشتغال است .
جهانگیر ادامه داد: امروز جمعیت کیفری البرز بیش از 7 هزار و 400 نفر بوده که بیشتر این جمعیت از کسانی هستند که شرایط اقتصادی مناسبی ندارند.
جهانگیر بیان داشت: 70 درصد این زندانیان از ساکنان مناطق حاشیه نشین و محروم البرز هستند.
در آئین تودیع معارفه مدیرکل زندان های البرز، سید عبدالله مرتضوی به عنوان مدیرکل جدید معرفی و ازخدمات 5 ساله جبارباقری قدردانی شد.
چهار ندامتگاه بزرگ کشور دراستان البرز استقرار دارند.
7413/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.