حمیده سریزدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: امسال دوره های آموزشی آسمانمای کرج شامل آموزش نجوم برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در سطوح مقدماتی ، پیشرفته، تکمیلی و شب رصدی اجرا شده است.
وی ادامه داد: همچنین شب رصدی ویژه عموم و بازدید های رصدی برای 800 نفر برگزارشد ضمن آنکه تعدادی از کودکان با برنامه های علمی و سرگرمی رصد خانه کرج آشنا شدند.
سریزدی خاطر نشان کرد: پخش فیلم های آموزشی ، آشنایی با نقشه های آسمان شب با استفاده از دستگاه پلانتاریوم، آشنایی با ادوات کمک آموزشی نجوم، آیینه های محدب و مقعر، ترازوهای نجومی و مقایسه وزن در سیارات مختلف، رصد خورشید با عینک های فیلتردار، رصدخورشید و لکه های خورشیدی با استفاده از تلسکوپ از جمله برنامه هایی است که در این رصد خانه اجرا شده است.
وی ادامه داد: آشنایی با چگونگی کار ساعت آفتابی، آشنایی با دوربین دوچشمی از برنامه های این مرکز علمی برای علاقه مندان است.
مرکز علمی آسمان نما و رصد خانه خواجه نصیرالدین طوسی اولین مرکز تخصصی نجوم استان البرز با مساحت یک هزار و700 متر مربع زیر نظر سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرج از سال ١٣٨٦ فعالیت خود را آغاز کرده است.
این مرکز دارای بخش های مختلف شامل سالن آمفی تئاتر برای پخش فیلم، گنبد بادی (شبیه سازی آسمان)، ترازوهای نجومی، کتابخانه تخصصی و گالری عکس است .
علاقه مندان به رصد علمی و شرکت در برنامه های این مرکز علمی می توانند با شماره تلفن ٣٢٢١٥٨٣٦ ٠٢٦تماس بگیرند.
رصد خانه خواجه نصیر طوسی در منطقه عظیمه کرج واقع شده است .
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.