یک پژوهشگر و کمک خلبان سلماسی شبیه ساز پروازی را با 6 درجه آزادی ساخته است که در آموزش خلبانی کاربرد دارد .

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، صابر نوروزی پژوهشگر و کمک خلبان سلماسی تولید کننده این محصول با طراحی و ساخت این شبیه ساز وابستگی ایران به محصولات مشابه خارجی رفع کرده و نیازی به اعزام خلبان ها برای شرکت در دوره های آموزشی به سایر کشورها نیست . 

 

همچنین این دستگاه قادر است سوانح هوایی را شبیه سازی کند ودستگاه شبیه ساز «atr72-600» که برای نخستین بار در ایران ساخته شده است نمونه خارجی ندارد و بر اساس تکنولوژی روز دنیا ساخته و از قوانین «certifcate» سازمان هواپیمایی کشوری تبعیت می کند . 

این سامانه شبیه ساز ، پرواز در محیط مجازی، آموزش در شرایط استاندارد، تکرارپذیر، کنترل شده، بی خطر و ارزان را میسر می کند .

نوروزی مخترع و سازنده این دستگاه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی گفت: این سامانه امکان پیگیری روند آموزش نیرو را با استفاده از استخراج و تحلیل داده های حین آموزش فراهم می کند .

وی افزود: در این شبیه ساز پرده های نمایش به گونه ای در کنار یکدیگر قرار می گیرد که گستره دید افقی 180 درجه و زاویه دید عمومی 50 درجه را ایجاد می کند و این زوایا برحسب تقاضای مورد نیاز قابل تغییر است .

تولید کننده این شبیه سازتصریح کرد: اهداف و پس زمینه های محیط هواپیماهای بوئینگ های 737 و 747، وایرباس های 320،321 و 380 در این سیستم به صورت گرافیکی ایجاد می شود و فرد آموزش گیرنده در محیطی متفاوت شهری، صحرایی، کوهستانی، ساحلی و جنگلی همراه با افکت های تصویری و صوتی قرار می گیرد و با تمامی امکانات شبیه سازی شده هواپیما قادر به تمرین، آموزش و ارزیابی آن توسط مربی می شود . 

 این دستگاه شبیه ساز به شماره 1303 در حوزه شرکت های دانش بنیان به ثبت رسیده و محقق 28 ساله این دستگاه آن را در طول یکسال طراحی و راه اندازی کرده است .

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.