به گزارش ایرنا، علی مراد اکبری روز سه شنبه در همایش نقش فرهنگ دینی در اصلاح الگوی مصرف آب که در معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی واقع در منطقه محمدشهر کرج برگزار شد، افزود: برای رفع مشکلات منابع آبی کشور در حوزه آب و خاک راهکارهایی اندیشیده ایم که یکی از آن ها اجرای طرح آبیاری 550 هزار هکتاری در استان خوزستان است.
وی همچنین اجرای طرح جامع رودخانه های مرزی و طرح انتقال آب به سیستان را از دیگر طرح ها عنوان کرد و افزود: برای اجرای این سه طرح، رهبر معظم انقلاب تاکید بسیاری داشته اند و به دولت برای اجرای آن دستور داده اند.
وی اظهار داشت: اجرای این سه طرح تاثیر بسیار زیادی بر روی افزایش و پایداری تولیدات کشاورزی در کشور دارد چرا که از طریق آب های مرزی غرب و شمال غرب کشور سالانه حدود 7 میلیارد مترمکعب آب از کشور خارج می شد که با تخصیص اعتبار لازم بر اساس دستور رهبر انقلاب خروج آن مهار شد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: با اجرای این طرح ها 237 هزار هکتار از اراضی کشاورزی که بیشتر به صورت دیم بودند به آبی تغییر کشت داده شد.
وی درباره طرح های آبیاری 550 هزار هکتاری خوزستان اضافه کرد: فاز اول این طرح به مساحت 220 هزار هکتار در استان های خوزستان و ایلام انجام شده و فاز دوم آن نیز با وزارت نیرو به توافق رسیدیم که در سال آینده اجرایی خواهد شد.
اکبری اظهار داشت: کمبود آب از تهدیدهای جدی پیش روی کشور است که برای رفع و کنترل مشکل اساسی آب راهکارهایی اندیشیده ایم.
وی افزود: بر اساس ضرورت و تاکیدات دینی درباره اهمیت آب در زندگی بشر، در صورتیکه از منابع آب و خاک موجود به درستی استفاده نکنیم و با آن رفتار مناسبی نداشته باشیم در آینده ای نه چندان دور با مشکل مواجه می شویم.
همایش نقش دینی در اصلاح الگوی مصرف آب با حضور نمایندگان ولی فقیه در سازمان های جهاد کشاورزی سراسر کشور برگزار شد.
6156/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.