سخن از جامعه دلاور پرور ورزشی است ، قهرمانانی که برای مرز و بوم ایران اسلامی افتخار آفرینی کرده اند، آنانی که در روزهای سخت به مدد رزمندگان شتافتند تا از آب و خاک و همه ارزش ها دفاع کنند.
همه جا نشان از افتخار و مردانگی رادمردان قهرمان ایران و البرز است، شیران بیشه های افتخار و شجاعت که پنجه در پنجه دشمن برای سرزمینشان حماسه آفریدند.
اینک البرزی ها دور هم آمده اند تا یاد و نام این قهرمانان همیشه جاوید عرصه ورزش را گرامی بدارند کسانی که افتخار آفرینی را در زمین ورزشی رها و به سوی جبهه های نبر شتافتند.
شهدای ورزشکار را می گویم ، اسطوره هایی از جنس پهلوانی و قهرمانی، شیرمردانی که بارها نام ایران و ایرانی را در میادین ورزشی زنده کرده بودند و این بار در عرصه دفاع از خاک و میهن با گذشتن از جان خود نشان دادند که عشق به خوبی ها معنای دیگری دارد.
شهدای ورزشکار، فرشتگانی که به سوی المپیک عشق و ایثار شتافتند و عجیب در این المپیک افتخار آفرینی کردند.
در المپیک ایثار آنچنان مدال کسب کردند که تاریخ تاکنون به چشم خود ندیده، مدال هایی از جنس عشق، ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی و سکوهای افتخار را فتح کردند و در دل ها نشستند.
دنیا به چشم خود دید که ناجوانمردانه ترین افراد به جنگ ایران و ایرانی آمدند، سلاح هایشان مدرن و رفتارشان ددمنشانه بود، اما قهرمانان این مرز و بوم در پیکاری بی مثال ، پشت کین را بر زمین مالیدند و چنان عرصه بر دشمن تنگ کردند که دستانش به نشانه تسلیم بالا رفت.
امروز بار دیگر عطر شهدای ورزشکار در شهر پیچیده، شهدایی که یا علی گویان در صحنه های رقابت، حریفان را به مبارزه می طلبیدند و در دفاع مقدس سربند یا علی (ع )، یاحسین (ع ) و یا ابوالفضل العباس (ع)
بستند و اقتدار و معنویت را در هم آمیختند و اکسیری معطر به نام شهادت به جامعه انسانی عرضه کردند.
استان البرز و شهرستان کرج، امروز در آستانه برگزاری کنگره شهدای ورزشکار، میزبان شهیدی از جنس
مدال آوران و این بار در دفاع از حریم اهل بیت (ع ) است ، شهید علی اصغر الیاسی کشتی گیر جوان البرزی که به تازگی در نبرد با گروه تکفیری داعش در سوریه شربت شهادت نوشیده است.
امروز مصادف با برگزاری کنگره 140 ورزشکار شهید استان البرز، پیکر شهید والامقام الیاسی به این همایش رنگ وبوی دیگری بخشیده است.
رئیس هیات هاکی استان البرز در این زمینه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به برگزاری کنگره شهدای ورزشکار این استان در 25 شهریور ماه اظهار داشت: شهدای ورزشکار الگوی نمونه اخلاق و رفتار بودند که حدیث عشق، ایثار و شجاعت را به شیوایی ترجمه کردند.
محسن ربیعی افزود: این عزیزان ایثار کردند تا پرچم شهادت و فداکاری در راه معبود در جای جای ایران اسلامی بر افراشته بماند.
رئیس هیات ژیمناستیک البرز نیز گفت: شهدا الگوی مناسبی برای جامعه به خصوص ورزشکاران بوده و هستند.
کمال تشکر افزود: این عزیزان توانستند بالاترین سکوی افتخار آفرینی را برای خود کسب کرده که دستیابی به آن برای هر کسی میسر نیست.
معاون اداره کل ورزش و جوانان البرز اظهار داشت: شهدا همواره حق بزرگی در تمام عرصه ها برجامعه دارند که با توجه به این مهم، شهدای ورزشکار نیز الگوی بی بدیلی برای ورزشکاران و جوانان هستند.
قدرت الله شمیرانی افزود: جوانان و ورزشکاران باید بدانند، نعمت امنیت و آسایشی که امروز در آن قرار گرفته و می توانند به راحتی به فعالیت و ورزش مورد علاقه خود بپردازند، مرهون و مدیون ایثار و جانفشانی شهدایی است که جان خود را در راه عزت و شرف این مرز و بوم فدا کردند.
وی اضافه کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان البرز نیز در همین زمینه احساس مسئولیت کرده و در طول سال برنامه های متعددی را برای پاسداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی در نظر گرفته است.
مدیرکل ورزش و جوانان البرز گفت: یادواره شهدای ورزشکار در واقع زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا به عنوان یک اصل عمیق دینی و اعتقادی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه نسل جوان ایران اسلامی است .
امیر غفرانی افزود: شهدای ورزشکار با لبیک به امام خمینی (ره) میدان ورزش را رها کردند و به سوی میدان قهرمانی شتافتند تا در این میدان قهرمانی و پهلوانی را با هم به نمایش بگذارند.
وی اضافه کرد: شهدا در معامله با خدا قرار گرفتند و رفتند تا به تکلیف الهی، اسلامی و انقلابی خود عمل کنند و در این بین ورزشکاران و جوانان می بایست از نحوه زندگی شهدا الگو بگیرند.
استان البرز در طول 8 سال دفاع مقدس 5 هزار و 250 تن از بهترین عزیزان خود را تقدیم آرمان های والای نظام اسلامی کردند که 140 تن آنان ورزشکاران و قهرمانان عرصه ورزشی بودند.
7414/6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.