بیشتر تحلیلگران عنوان کرده اند که بازار سرمایه، اولین مقاومت مهم را برای صعود پشت سرگذاشته و بورس فعلا قرار است رشد کند؛ هرچند که هنوز ابهام های درباره ادامه این روند، وجود دارد.

گروه اقتصاد و درآمد: برخلاف هفته‌های گذشته و بعد از مدت‌ها، بورس از رکود خارج شد و در آخرین روز کاری بازار در این هفته (چهارشنبه - 8 آذر 1402)، خریداران برای خرید عجله نشان دادند. اکثر سهم‌ها رشد قیمتی قابل‌توجهی داشتند و شاخص کل بورس، با رشد بیش از ۲۸ هزار واحدی به جایگاه ۲میلیون و ۶۰ هزار واحد رسید. در پایان این هفته، ارزش معاملات خرد با رشد قابل‌توجه به 6200 میلیارد تومان رسید.

بیشتر تحلیلگران بازار سرمایه، امروز عنوان کردند، بازار سرمایه، اولین مقاومت را برای صعود پشت سرگذاشته و قرار است رشد کند. هرچند که هنوز ابهام های درباره ادامه این روند، وجود دارد.

شاخص کل هم‌وزن نیز ۸۵۸۰ واحد رشد کرد و به ۷۲۰ هزار و ۶۴۵ واحد رسید. امروز ۴۲۰ هزار و ۸۶۸ معامله به ارزش ۶۹۷۰ میلیارد تومان در بورس اوراق بهادار تهران انجام شد.

تمامی نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل امروز بازار بورس سبز بودند. فولاد، وغدیر، فملی، وبلمت، رمپنا، پارسیان و وتجارت به ترتیب، بیشترین تاثیر را در رشد شاخص داشتند.

در معاملات چهارشنبه بازار بورس تهران، 72 نماد صف خرید داشتند و 49 نماد با صف‌ فروش مواجه شدند. ارزش صف‌های خرید با رشد 189 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 355 میلیارد تومان رسید و ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 21 درصدی عدد 404 میلیارد تومان را ثبت کرد.

در فرابورس ایران هم شاخص کل در پایان معاملات امروز با ۱۹۵ واحد افزایش به رقم ۲۵ هزار و ۳۱۰ واحد رسید. همچنین ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۴۲۳ هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش جماران، ارزش بازار پایه فرابورس به بیش از ۴۰۷ هزار میلیارد تومان رسید. فعالان این بازار، امروز بیش از ۵.۱ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۲۳۴ هزار معامله و به ارزش ۴ هزار و ۴۰۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند. نمادهای خاور، آریا، وسپهر، سامان، انتخاب، تجلی و مارون امروز نمادهای تاثیرگذار در بازار فرابورس بودند.

 
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.