سازمان حسابرسی کشور صورت‌های مالی سال منتهی به ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۰باشگاه پرسپولیس ایران را منتشر کرد.

گروه اقتصاد و درآمد - میلاد شیراوند:  سازمان حسابرسی کشور صورت‌های مالی سال منتهی به ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۰باشگاه پرسپولیس ایران را منتشر کرد. 

این گزارش ها در جهت عرضه سهام باشگاه پرسپولیس در بورس صورت گرفته است. 

برخی نکات این گزارش عبارت است از: 

 

سرنوشت مبهم دو آپارتمان پرسپولیس

در سال 1390 دو دستگاه آپارتمان به پرسپولیس هبه شده است که اسناد مالکیت این آپارتمان ها به نام آقای شیرینی (کارپرداز سابق پرسپولیس) انتقال یافته و از این بابت ثبتی در حساب ها به عمل نیامده است. همچنین املاک مذکور در قبال اخذ تسهیلات توسط این فرد به مبلغ یک میلیارد تومان از بانک آینده در رهن بانک قرار گرفته است. سازمان حسابرسی کل کشور در گزارش خود گفته است بابت این هیچگونه توافق نامه یا قراردادی در خصوص چگونگی تعهدات طرفین و نحوه ایفای ان در اختیار این سازمان قرار نگرفته است. 

عدم تحویل اسناد مورد نیاز سازمان حسابرسی 

 

سازمان حسابرسی همچنین گفته است در سال 1395 مبلغ 234 هزار دلار پاداش شرکت از محل برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا درسال 2015 توسط کنفدراسیون آسیا به حسین عبدی عضو هیات میره پرسپولیس تحویل شده بود اما مبلغ مزبور به حساب متمرکز وجوه درآمد باشگاه واریز نشده بلکه مبلغ 160 هزار دلار توسط نامبرده به سایر حساب های جاری باشگاه واریز و مبلغ 74 هزار دلار باقی مانده در سرفصل دریافتنی های تجاری و سایر دریافتنی ها منعکس گردیده است. این سازمان در ادامه گزارش خود نوشته است: با توجه به عدم دریافت پاسخ تاییدیه های درخواستی و عدم دسترسی به شواهد و مدارک کافی در خصوص انعکاس مطالبات فوق در حسابها، قابلیت بازیافت مبالغ مذکور و هرگونه تعدیلات احتمالی از این بابت برای این سازمان مشخص نمی باشد. 

 

 در ادامه گزارش امده است که مستندات کامل درآمد و  مخارج انجام شده تحت عنوان 4 میلیارد تومان مانده بستانکار گردش حساب آقای رویانیان و شیرینی از بابت تفاوت حاصل از وجوه دریافتی و بازپرداخت شده شامل انتقال 1.6 میلیارد تومان ازسرفصل تسهیلات دریافتی از بانک پاسارگاد و دریافت مبلغ 2.5 میلیارد از شرکت متعلق به بابک زنجانی به سازمان ارائه نشده است. 

 

 این گزارش همچنین از عدم ارائه مستندات مرتبط با طلب 4.9 میلیارد تومانی آقای سیاسی تحت عنوان پرداخت به بازیکنان و کادر فنی و رحیمی مدیرعامل اسبق پرسپولیس  خبر داده است. 

 بنابر این گزارش صحت عملکرد باشگاه در ماجرای هزینه کردن 100 هزار دلار اهدایی یک هوادار به منظور هزینه برگزاری مسابقه تیم فوتبال بزرگسالان پرسپولیس با تیم الاهلی، برای سازمان حسابرسی محرز نشده است. 

در ادامه گزارش آمده است که مدارک و مستندات مربوط به تسویه 100 میلیون تومانی کمک به زلزله زدگان بوشهری نیز ارائه نشده است. 

 

هدرروی مبالغ هنگفت ارزی در ماجرای قراردادها

در بخش دیگری از این گزارشات به هزینه هایی اشاره شده که سازمان حسابرسی آنها تحمیل به باشگاه قلمداد کرده که توجیهات لازمی برایشان ارائه نشده است. 

این هزینه ها شامل: 

1-برکناری کادر فنی باشگاه پرسپولیس(آقایان کالدرون، خواگین و والنسیا) و تاخیر در پرداخت مطالبات آنان و همچنین برخی بازیکنان (اوساگونا، بودیمیر و نیلسون) در سنوات قبل و تحمیل هزینه های هنگفت شامل پرداخت کل مبلغ قرارداد، جریمه تاخیر و هزینه دادرسی در فیفا که مازاد آنها 249 هزار دلار به علاوه 888 هزار یورو بوده است. 

2-عدم انجام طرح دعوی علیه استوکس در فیفا با توجه به عدم پایبندی ایشان به مفاد قرارداد منعقده که باعث شده استوکس طرح دعوی کند و پرسپولیس محکوم به پرداخت 83 هزار دلار شد.

3- عدم درج حق تراسنفر در فاد قرارداد منعقده با بازیکنان از جمله محرمی و کنعانی زادگان در سنوات قبل

4-عدم انجام طرح دعوی علیه خلیل زاده در خصوص سهم باشگاه بابت حق ترانسفر به مبلغ 400 هزار دلار

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.