نباید فقط بحث حقوق چند نفری که مطرح شده اند، بررسی شود بلکه باید عملکرد همه کسانی که در ارتباط با بیت المال در طول زمان، از دوران انقلاب تا کنون بوده اند را بررسی کرده و در صورت سوء استفاده نسبت به آن ها با جدیت موضوع رسیدگی شود.

وزیر اسبق کشور در دوران سازندگی و اصلاحات با تاکید بر این که عملکرد همه افرادی که از انقلاب تا کنون از بیت المال سوء استفاده کردند باید بررسی شود، اظهار کرد: پرداخت حقوق های نجومی از نظر حقوق هم درست باشد در جامعه ای که فقر بیداد می کند، اخلاقی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالله نوری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، تاکید کرد: به نظر من درصورت درست بودن رقم های اعلام شده، اگر حتی به لحاظ حقوقی هم پرداخت چنین حقوق هایی ایراد نداشته باشد، از نظر اخلاقی ایراد دارد.

وی تصریح کرد: همه باید شرایط کشور را درنظر بگیرند و با توجه به شرایط کشور عمل کنند.

وزیر سابق کشور در دوران سازندگی و اصلاحات با تاکید بر لزوم بررسی گسترده درآمدها، گفت: نباید فقط بحث حقوق چند نفری که مطرح شده اند، بررسی شود بلکه باید عملکرد همه کسانی که در ارتباط با بیت المال در طول زمان، از دوران انقلاب تا کنون بوده اند را بررسی کرده و در صورت سوء استفاده نسبت به آن ها با جدیت موضوع رسیدگی شود.

حجت الاسلام والمسلمین نوری خاطرنشان کرد: ممکن است در جاهای مختلف با حقوق های نجومی مواجه شویم، ضمن این که بحث صرف حقوق هم نیست؛ ممکن است یک نفر بر اساس فیش حقوقی، حقوق بسیار پایینی بگیرد اما از طرق و رانت های مختلف توانسته بهره برداری کند و پول های کلانی به دست آورده باشد چنان چه در جامعه می بینیم چه بسا افرادی هستند که سطح زندگی شان بسیار پایین بوده و بعد از گذشت 5 سال، 6 سال، 10 سال سرمایه ای به میزان ارقام نجومی به دست آوردند، لابد این افراد طرقی برای اخذ چنین درآمدهایی داشتند.

وی تاکید کرد: اگر قرار است که به حقوق ها رسیدگی شود، که باید هم بشود، باید به عنوان یک پکیج به همه مواردی که از بیت المال سوء استفاده کردند، رسیدگی شود.

وزیر سابق کشور در دوران سازندگی و اصلاحات ادامه داد: بحث هم نباید سیاسی شود، بلکه به مساله حقوق های نجومی باید به عنوان بحث اخلاقی نگریست آن هم در جامعه ای که فقر بیداد می کند و مشکلات مردم بسیار است؛ بنابراین باید نسبت به وضعیت همه کسانی که به بیت المال اجحاف کردند رسیدگی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.