نسخه دوم ماهواره ظفر توسط دانشمندان ایرانی ساخته شده و قرار است با رفع نواقص ماهواره بر سیمرغ، خردادماه به فضا ارسال شود.

پایگاه خبری جماران؛ میلاد شیراوند: ماهواره ظفر ساعت 19:10 از پایگاهی نظامی در استان سمنان به فضا پرتاب شد، مراحل پرتاب اولیه، جدایش اولیه، افزایش سرعت تا 3200 کیلومتر با موفقیت شکل گرفت  اما افزایش سرعت لازم به 7500 کیلومتر در مرحله بعدی با کندی سرعت مواجه شد.

اتمام مراحل رها سازی ماهواره ظفر نیازمند قرار گرفتن  در مدار 530 کیلومتری با سرعت 7500 کیلومتر بر ساعت بود که علی رغم طی شدن ارتفاع مدنظر، سرعت آن نتوانست به رقم مورد نظر دست پیدا کند.

سرعتی که ماهواره بر ظفر توانست تامین کند، 6533 کیلومتر بر ساعت بود.

این ماهواره علی رغم تکمیل نشدن کامل مراحل رهاسازی خود، توانست در اسمان قشم اولین سیگنال خود را به زمین مخابره کند.

نسخه دوم ماهواره ظفر توسط دانشمندان ایرانی ساخته شده و قرار است با رفع نواقص ماهواره بر سیمرغ، خردادماه به فضا ارسال شود.

***

به گزارش خبرنگار جماران ماهواره ظفر1 ساخت دانشمندان دانشگاه علم صنعت که به سفارش وزارت ارتباطات، نخستین ماهواره عملیاتی ایران خواهد بود، توسط ماهواره بر سیمرغ(ساخت وزارت دفاع) عصر امروز به فضا پرتاب خواهد شد.

قرار است اولین سیگنال ارسالی این ماهواره که در مدار 500 کیلومتری قرار میگیرد، مخابره تصویری از حاج قاسم سلیمانی و سپس کلیپی از موفقیت های کشور باشد.

ظفر امروز همزمان با پرتاب یک ماهواره توسط ناسا پرتاب خواهد شد.

این خبر بروزرسانی شده است.

 

توئیت آذری جهرمی بعد از پرتاب ناموفق ماهواره ظفر

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
24 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.