رییس مرکز آمار با بیان اینکه فهرست و اسامی شرکت‌های دارای مجوز در این حوزه در سایت مرکز آمار ایران اطلاع رسانی شده است، گفت: فعالان اقتصادی می‌توانند هر گونه اطلاعات درباره این شرکت‌ها را از مرکز آمار ایران به دست بیاورند و پس از آن نسبت به همکاری با این شرکت‌ها اقدام کنند.

جواد حسین زاده درباره فعالیت شرکت‌های خصوصی برای تهیه آمار در حوزه کسب و کار و فروش این آمار به فعالان اقتصادی اظهار داشت: فهرست و اسامی شرکت‌های دارای مجوز در این حوزه در سایت مرکز آمار ایران اطلاع رسانی شده است و متقاضیان می‌توانند برای همکاری با این شرکت‌ها از طریق اقدام کنند.

وی افزود: در این فهرست منتشر شده حتی مدت زمان گواهینامه و اعتبار مجوز این شرکت‌ها هم ذکر شده است.

رییس مرکز آمار ایران با اشاره به ارایه مجوز به گرایش‌های تخصصی و تفکیک گرایش‌ها در حوزه تهیه آمار توسط شرکت‌های بخش خصوصی گفت: گواهینامه‌ها در گرایش‌های مختلف ارایه می‌شود، هر مجوزی مربوط به یک گرایش خاص است و هیچ شرکتی نمی‌تواند با دارا بودن مجوز در یک گرایش خاص درباره گرایش دیگری نسبت به تهیه آمار اقدام کند.

حسین زاده ادامه داد: برای مثال مجوز برخی از شرکت‌ها تنها در تهیه آمار در حوزه کشاورزی است و این شرکت‌ها مجاز نیستند در سایر حوزه‌ها آمار تهیه و در اختیار فعالان اقتصادی قرار دهند.

وی با اشاره به روند نظارت بر عملکرد شرکت‌های خصوصی تهیه آمار برای جلوگیری از انتشار آمارهای نادرست در بخش‌های مختلف اقتصادی گفت: به صورت دوره‌ای بر نحوه عملکرد شرکت‌ها نظارت داریم و نظارت‌های سالانه هم انجام می‌شود. از سوی دیگر در موعد تمدید مجوزها، شرکت مورد نظر مدارک و اسنادی را باید ارایه کند تا روند تهیه آمار و سلامت آن را نشان دهد.     

حسین زاده با تاکید بر اینکه شرکت‌های بازرگانی و تجاری از صحت مجوزهای شرکت غیردولتی برای اخذ آمار در حوزه‌های مختلف مطمن شوند، ادامه داد: فعالان اقتصادی می‌توانند هر گونه اطلاعات درباره شرکت‌های دارای مجوز را از مرکز آمار ایران به دست بیاورند و پس از آن نسبت به همکاری با این شرکت‌ها اقدام کنند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.