در پی رکود شدید بازار مسکن و عدم ورود نقدینگی به این بازار قیمت معاملات صورت گرفته در بازار مسکن با نرخ های پایین تری در حال شکل گیری است.

در پی رکود شدید بازار مسکن و عدم ورود نقدینگی به این بازار قیمت معاملات صورت گرفته در بازار مسکن با نرخ های پایین تری در حال شکل گیری است.

در آگهی های دلالان در فضای مجازی نیز قیمت ها کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار جماران طی روزهای گذشته برخی صاحبان املاک برای فروش ملک خود قیمت ها را کاهش دادند. برای مثال هرمتر منزل مسکونی نوساز در مرزداران تهران که تا 23 میلیون تومان بالا رفته بود، اکنون با قیمت هر متر 16 میلیون تومان در حال معامله است.

ورود نقدینگی به بورس و سیاست های جدید دولت برای تامین مسکن کارکنان خود و همچنین تعهد وزارت دفاع برای ساخت سریع 100 هزار مسکن از سوی فعالان این بازار عمده ترین دلایل رکود صورت گرفته است.

یکی از فعالان این بازار در گفت و گو با جماران گفت: بعضا آگهی های با نرخ های پایین هم مشتری ندارند و برخی صاحبان املاک دچار سردرگمی شده اند. وی در ادامه گفت واحد نوساز در محدوده آزادی به دلایل شرایط مالی مالک را هر متر 8میلیون تومان آگهی کردیم که با این وجود بازهم مشتری برای خرید خانه اعلام آمادگی نکرد.

طی روزهای اخیر ثبت نام هزاران نفر در بازار بورس برای دستیابی به سود کوتاه مدت بازار سکه، دلار و مسکن رو کم رونق تر از همیشه کرد.

ثبات قیمت دلار پس از تنش های ماه های اخیر نیز دلیلی بر رکود بازار مسکن و ارز قلمداد شده است که تصمیم خریداران برای صبر پیشه کردن بیشتر را در پی داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.