اقبال دوباره مردم به بورس؟

امروز 22 آذر 1401 با ورود ۱۴۵‌میلیارد ‌تومان پول به بازار، بورس با بیشترین میزان جذب نقدینگی در بازار از تاریخ ۲۹ آبان سال‌جاری مواجه شد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه اقتصاد و درآمد جی پلاس؛ مونا کلهران مقدم؛ در چهارمین روز هفته از معاملات بازار بورس امروز 22 آذر 1401 شاخص بورس با رشد ۲۰‌هزار و ۱۲‌واحدی همراه شد و تا ارتفاع یک‌میلیون و ۴۰۹‌هزار واحد بالا رفت.

نماگر هم‌وزن بازار نیز همگام با شاخص‌کل در سیر صعودی باقی‌ماند و با رشد ۴۹/ ۱‌درصدی معادل ۶‌هزار و ۱۵۳ واحد افزایش یافت و تا سطح ۴۲۰‌هزار و ۳۹۹‌واحد پیش رفت. همگام با قرارگرفتن نماگر اصلی بورس در ابر کانال ۴/ ۱‌واحدی در این روز، بخت با سهامداران حقیقی بود و حدود ۱۴۵‌میلیارد ‌تومان پول وارد بازار شد که بیشترین میزان جذب نقدینگی در بازار از تاریخ ۲۹ آبان سال‌جاری است، ضمن اینکه ارزش معاملات خرد سهام در محدوده سه‌هزار و ۶۰‌میلیارد ‌میلیارد‌تومان قرار گرفت که رقم مزبور بیشترین میزان ارزش معاملات طی ۲۴ روز گذشته است.

تعداد نمادهای مثبت ۶۲۳ نماد و تعداد نمادهای منفی ۱۱۳ نماد بود و بیشترین تاثیر مثبت بر بازار برای نمادهای فارس، فولاد، فملی و بیشترین تاثیر منفی بر بازار برای نمادهای میدکو، پاکشو، خمحور بود. پرتراکنش‌های بازار نمادهای شستا، خگستر، خودرو، فولاد، فملی، کالا، خساپا، شپنا، شتران، وتجارت، کگل، خبهمن، وساپا، ورنا، سآبیک، میدکو، شبندر، وبملت، وبصادر، وخارزم بود.

بیشترین ورود پول حقیقی برای نمادهای فولاد، کگل، فملی، فارس، اخابر، شپدیس، غدشت، شتران، ریشمک، بوعلی و بیشترین ورود پول حقوقی برای نمادهای نوری، شپنا، غکورش، تپمپی، سآبیک، شراز، شبهرن، خبهمن، خچرخش، حکشتی بود.

به نظر می‌رسد یکی از دلایل مهم رشد شاخص بورس در روز جاری روند افزایش نرخ ارز در بازار آزاد است که باعث چشم‌انداز مثبتی برای شرکت‌های حاضر در بورس و سرمایه‌گذاران شده است.

 

 ارزش صفوف خرید و فروش پس از اتمام تایم معاملاتی

 

photo_2022-12-13_12-50-15

 

 

دیدگاه تان را بنویسید