به گزارش ایرنا؛ ' محسن مهرعلیزاده ' روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت، گفت: از این تعداد پروژه 155 پروژه ملی و ملی - استانی ، 185 پروژه استانی، 111 پروژه مربوط به شهرداری ها و 849 پروژه مربوط به بخش خصوصی و تعاونی ها است.
وی خاطر نشان کرد: از مجموع اعتبار 18 میلیارد و 840 میلیون ریالی این طرح ها، 70 درصد توسط بخش خصوصی و مابقی توسط دولت تامین شده است.
استاندار اصفهان گفت: برای افتتاح این طرح ها از سه وزیر صنعت و معدن، نیرو و ارشاد برای حضور در استان دعوت شده است و به همین منظور یکی از این وزرا در اصفهان حضور خواهد یافت.
وی خاطر نشان کرد: بیشترین تعداد پروژه در شهر اصفهان و کاشان که هر یک با 233 پروژه و کمترین تعداد به شهر چادگان با 16 پروژه تعلق دارد.
مهرعلیزاده به طرح های اشتغال استان اصفهان اشاره کرد و افزود: طرح اشتغال فراگیر با 16هزار و 530 میلیارد ریال اعتبار یکی از این شش طرح است که تا کنون 159 طرح در این قالب توانسته اند 106 میلیارد به خود اختصاص دهند و برای سه هزار و 22 نفر اشتغالزایی ایجاد کنند.
وی طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری را از دیگر طرح های اشتغالزایی در استان اصفهان اعلام کرد و ادامه داد: سهمیه استان اصفهان در این بخش دو هزار و 340 میلیارد ریال است که نصف آن به اصفهان اختصاص یافته و تاکنون 824 طرح توانسته اند یک هزار و 13 هزار و 390 میلیاد ریال آن را به خود اختصاص دهند و 938فرصت شغلی ایجاد کنند.
استاندار اصفهان اظهار کرد: در قالب طرح رونق تولید در استان اصفهان تا کنون سه هزار و 70 نفر نام نویسی کرده اند که در نهایت 670 طرح موفق به دریافت تسهیلات بانکی به مبلغ 45 هزار و 720 میلیارد ریال از بانک شده اند.
وی اضافه کرد: در طرح مشاغل خانگی نیز از مجموع 540 میلیارد ریال سهم استان تا کنون 430 میلیارد ریال به استان اختصاص یافته است و تا مرداد امسال 2 هزار و 39 طرح توانسته اند از تسهیلات 315 میلیارد ریالی آن استفاده کنند.
مهرعلیزاده ادامه داد: در طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز که از سال 96 آغاز شده است، هفت هزار و 644 نفر نام نویسی کرده اند که تاکنون 830 نفر توسط واحدهای مختلف تولیدی پذیرش و از این تعداد 36 نفر جذب این واحدها شده اند.
وی خاطر نشان کرد: در این بخش تنها 18 درصد از سهمیه تخصیص یافته به استان اصفهان محقق شده است و علت پایین بودن این میزان به واسطه عدم استقبال بنگاههای اقتصادی از فارغ التحصیلان دانشگاهی است.
استاندار اصفهان سهم این استان در طرح مهارت آموزی محیط واقعی کارگاهی را سه هزار و 680 نفر اعلام کرد و افزود: تا کنون 6 هزار و 314 نفر نام نویسی کرده اند و کل افراد نام نویسی شده در یک هزار و 412 واحد پذیرش شدند که در مجموع در این بخش استان عملکرد 172 درصدی داشته است.
وی تصریح کرد: نرخ بیکاری در استان اصفهان در سال 97 نسبت به سال قبل 2.8 درصد کاهش داشته است و اینکه پیش از این گفته می شد میزان بیکاری در اصفهان 2 درصد بیش از میانگین کشور است، برطرف شده و در حال حاضر نرخ بیکاری 0.8 درصد نیز از میانگین کشوری پایین تر آمده است.
مهرعلیزاده با بیان اینکه بروکراسی دست و پاگیر اداری گاهی مزاجمت هایی برای سرمایه گذاری در استان بوجود آورده بود، افزود: درگاه سرمایه گذاری استان برای برطرف شدن این مشکل طراحی شده که در آن 101 طرح سرمایه گذاری با مجوزهای لازم برای جذب سرمایه گذار آماده شده است.
وی کل بودجه سالانه استان اصفهان را 13هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: حدود 6 هزار و 500 میلیارد ریال آن اعتبارات عمرانی استان است.
استاندار اصفهان به طرح اشتغال پایدار روستائیان مناطق آسیب دیده از کم آبی در استان اشاره کرد و افزود: این طرح در 16 شهرستان مواجهه با مشکل خشکسالی اجرا می شود که براساس آن 63 هزار شغل تا پایان سه سال برای ساکنان این مناطق ایجاد خواهد شد.
وی اظهار کرد: کل اعتبار این طرح که در مجموع هشت هزار و 700 طرح را در خود جای داده، 28 میلیارد ریال است که 18 میلیارد آن توسط بانکها و 10 میلیارد دیگر توسط بخش خصوصی تامین می شود و آورده کشاوزان آسیب دیده برای این طرح تنها زمین هایشان که معادل 10 درصد سرمایه گذاری است.
استاندار اصفهان همچنین در پاسخ به این سوال که ' آیا مشمول قانون بازنشستگی خواهد شد یا نه؟ ' ، گفت: هر چند از خدمت به مردم اصفهان خوشحالم ولی قانون حرف نهایی را خواهد زد.
وی در خصوص سوال یکی از خبرنگاران در خصوص وضعیت 'کمپین فرزندت کجاست' گفت: هر چند چنین شعارها و کمپین هایی به صلاح اجتماع نیست ولی برای روشنگری عنوان می کنم من یک فرزند دختر و دو پسر دارم که همگی در اصفهان مشغول فعالیت هستند و خارج نیستند و زندگی معمولی دارند.
7134 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.