حسن جوکاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در کاشان بیان کرد: میزان آبدهی چاه های خارج شده از مدار به طور میانگین از یک تا 10 لیتر در ثانیه است.
وی همچنین به شناسایی 11 حلقه چاه آب جدید دیگر در شهرستان کاشان در سال جاری اشاره کرد و افزود: دست اندرکاران حفر این چاه ها نیز با تشکیل پرونده به دستگاه قضائی ارجاع داده شدند.
مدیر امور منابع آب کاشان اضافه کرد: سه حلقه چاه آب در حال حفاری نیز از ابتدای سال جاری شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شد.
او با اشاره به وجود 430 حلقه چاه آب عمیق با مصرف کشاورزی در کاشان گفت: برداشت آب از آنها منجر به افت سطح آب سفره های زیرزمینی این شهرستان شده است.
جوکاری تصریح کرد: وضعیت آب دشت کاشان بحرانی می باشد که در این راستا برای کاهش مصرف آب، طرح های تجمیعی نوین آبیاری از سوی جهاد کشاورزی با همیاری کشاورزان شهرستان در سطح گسترده ای از زمین های کشاورزی اجرا شد.
وی همچنین به موضوع ساماندهی رودخانه های شهرستان کاشان اشاره کرد و شرح داد: بیش از 50 درصد از 2 رودخانه در یک سال گذشته با تخصیص یک میلیارد و 800 میلیون ریال از محل اعتبارهای تملک دارایی کف بندی، لایروبی و اصلاح بند شده است.
مدیر امور منابع آب شهرستان کاشان در ادامه تاکید کرد: باید همگان به رغم این اقدام ها در زمینه صرفه جویی اهتمام بیشتری داشته باشند چرا که برداشت های بی رویه از منابع آبی دشت ممنوعه در نهایت منجر به فرونشست و ترک خوردن زمین، خشک شدن باغ ها و زمین های کشاورزی، چشمه ها و قنات ها خواهد شد.
به گفته او در کنار چاه های کشاورزی، 92 حلقه چاه آب آشامیدنی شهری و 48 حلقه آب آشامیدنی روستایی نیز در شهرستان کاشان وجود دارد.
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.