معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن اصفهان گفت : در شرایط کنونی برخی واسطه ها از ارز دولتی سوء استفاده کرده و به تفاوت قیمت بازار آزاد و بازار رسمی دامن می زنند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، احسان دشتیانه در حالی‌که قیمت محصولات فولادی همچون ، میلگرد ، شمش و تیرآهن در بازار آزاد فاصله بسیاری با بازار رسمی دارد و این تفاوت به سوی واسطه ها سرازیر می شود ، برخی از این واسطه ها با ایجاد جو رسانه‌ای و تهمت احتکار به تولید کنندگان ، سعی در انحراف افکار عمومی دارند .

وی ادامه داد: در شرایط کنونی که با نوسان قیمت ها در بازار مواجه هستیم ، بر اساس دستورالعمل وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، محصولات فولادی بر مبنای دلار 4200 تومانی عرضه می شود تا از مصرف کننده نهایی حمایت گردد اما برخی واسطه ها از این شرایط سوء استفاده کرده و به تفاوت قیمت بازار آزاد و بازار رسمی دامن می زنند تا بیشترین استفاده را برده و موجب فشار بر مصرف کننده نهایی گردند .

معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن اصفهان با تاکید بر اینکه عرضه میلگرد و تیرآهن در بورس کالا در چهار ماهه اول سال جاری نسبت به همین مدت در سال گذشته با افزایش مواجه بوده ، اظهار داشت : با توجه به اینکه میزان ساخت و ساز در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری ندارد ،  تقاضای واقعی برای محصولات فولادی به ویژه میلگرد و تیرآهن نیز نباید افزایش داشته باشد . آنچه که تقاضای کاذب را دامن زده ، حاصل فعالیت واسطه های است که ضرر همزمان تولید کننده و مصرف کننده نهایی را رقم می زنند .

وی تصریح کرد: تولید کننده در شرایط کنونی، افزایش قیمت مواد اولیه ، حمل و نقل ، تحریم ها و سایر مشکلات را تحمل می کند و محصولات خود را باقیمت های دستوری ارائه می دهد اما حاصل این امر به جیب واسطه ها می رود .

 دشتیانه ، شرایط کنونی بازار محصولات فولادی را ظلم آشکار به سهامدارانی دانست که در عرصه تولید سرمایه گذاری می کنند و افزود : از رسانه ملی و سایر وسایل ارتباط جمعی انتظار می رود که نه تنها به جوسازی واسطه ها علیه تولید کنندگان دامن نزنند ، بلکه با حمایت از تولید کنندگان واقعی ، به ثبات بازار کمک کنند تا هم انگیزه تولید کننده و سهامداران آن برای فعالیت در این عرصه افزایش یابد و هم فشار بر مصرف کننده وارد نشود .

معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن اصفهان در خصوص شرکت پویش بازرگان گفت : این شرکت که 40 درصد سهام آن متعلق به ذوب آهن اصفهان است ، به منظور کاهش فاصله بین تولید کننده و مصرف کننده نهایی ایجاد شده و همانند سایر شخصیت های حقیقی و حقوقی از طریق بورس کالا اقدام به خرید محصولات ذوب آهن می نماید .

دشتیانه ، ذوب آهن اصفهان را یک صنعت فولادی مهم ، استراتژیک و تاثیر گذار در ابعاد سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی در کشور دانست و خاطرنشان کرد : معیشت 17 هزار پرسنل به صورت مستقیم ، 100 هزار نفر به صورت غیر مستقیم و تلاشگران بسیاری از معادن کشور به فعالیت این شرکت وابسته است .    

وی یادآور شد : در سال‌هایی که با رکود در بازار محصولات فولادی مواجه بودیم ، این شرکت با تحمل شرایط سخت و بدهی های سنگین که در زیان انباشته آن نمود دارد ، توانست اشتغال و معیشت تلاشگران این بخش صنعت را حفظ نماید که صبر و سرمایه‌گذاری سهامداران نیز در این امرستودنی است .  لذا در شرایط کنونی نباید اجازه داده شود که اندک منافع این شرکت که می‌تواند بخشی از زیان انباشته دوران رکود را جبران کند با فشار همزمان به مصرف کننده ، به جیب واسطه ها سرازیر شود .

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.