به گزارش ایرنا، سیروس نیک اقبالی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در اصفهان افزود: بیست و یکمین جشنواره استانی شهید رجایی چهارم شهریور امسال همزمان با روز کارمند و هفته دولت در اصفهان برگزار می شود.
وی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی امسال در پنج گروه تقسیم شده اند، این گروه ها را ' بانک ها و بیمه ها '، ' عمومی، اجتماعی و قضایی'، ' علمی، فرهنگی و آموزشی '، ' سلامت، بهداشت و حمایتی ' و ' زیربنایی و تولید ' عنوان کرد.
وی با بیان اینکه این دستگاه های اجرایی در شاخص های عمومی و اختصاصی ارزیابی شده اند، گفت: در هر گروه یک دستگاه اجرایی برتر در هر یک از شاخص های عمومی و اختصاصی معرفی می شود.
نیک اقبالی از جمله شاخص های عمومی را تکریم ارباب رجوع، دولت الکترونیک، فضای کسب و کار، صیانت از حقوق مردم، شفافیت، سلامت اداری، حقوق شهروندی، مسئولیت پذیری و پاسخگویی اعلام کرد.
وی خاطرنشان کرد: امسال 2 دستگاه اجرایی که بیشتر تغییر مثبت در شاخص های خود و پنج دستگاه اجرایی که بیشترین رضایت مردمی را داشتند نیز معرفی و تجلیل خواهند شد.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی اصفهان گفت: امسال دستگاه های اجرایی شهرستان ها نیز در قالب هفت منطقه ارزیابی شدند.
نیک اقبالی میز خدمت را یکی از شاخص های مهم در ارزیابی دستگاه های اجرایی برشمرد و افزود: میز خدمت از ابتکارات دولت برای برقراری ارتباط بهتر بین ارباب رجوع و بدنه کارشناسی اداره هاست.
وی همچنین درباره ساعت مفید کاری و میانگین سنی مدیریت در اداره های اصفهان، گفت: آمار دقیقی در این زمینه نداریم زیرا برخی از دستگاه های اجرایی اطلاعات خواسته شده در این زمینه ها را در سامانه های مورد نظر وارد نکرده اند.
وی تصریح کرد: در بدنه مدیریت برخی از اداره ها، استقامت هایی وجود دارد و با وجود مکاتبه های زیاد با آنها هنوز موفق به تکمیل اطلاعاتمان در این زمینه نشده ایم.
دوم تا هشتم شهریور امسال به هفته دولت و چهارم شهریور به روز کارمند، نامگذاری شده است.
بیستمین جشنواره شهید رجایی استان اصفهان چهارم شهریور سال گذشته با تجلیل از ۱۹ دستگاه برتر استانی برگزار شد.
ت/3011 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.