الهام شیران روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: زمین اختصاصی و سالن کفپوش دار ورزش هاکی در سمیرم قرار دارد و این شهرستان به عنوان فعال ترین بخش استان در رشته هاکی شناخته می شود.
وی با بیان اینکه هاکی روی یخ در ایران فعال نیست بیان کرد: رشته های هاکی چمن و سالن در ایران و اصفهان رونق دارد و بیشتر هاکی بازان در رشته هاکی داخل سالن به تمرین می پردازند.
نایب رئیس هیات هاکی استان اصفهان ادامه داد: 150 هاکی باز در استان اصفهان مشغول این رشته هستند که حدود 80 نفر از آن ها را بانوان تشکیل می دهد.
وی با اشاره به درگذشت رئیس سابق هیات هاکی در سال گذشته و غیرفعال شدن موقتی و رکود این رشته گفت: پس از انتخاب رئیس جدید هیات، هاکی در استان مجدد فعال شد و هم اکنون شهرستان های سمیرم، نجف آباد، خمینی شهر، شهرضا، فریدون شهر، اصفهان و فلاورجان در رشته هاکی فعال هستند.
شیران همچنین خاطرنشان کرد: امسال زینب میرزایی از هاکی بازان خوب اصفهانی به اردوی تیم ملی هاکی بانوان کشور دعوت شده است.
وی از حضور اصفهان در مسابقات تقویم ورزشی فدراسیون هاکی خبر داد و افزود: ما در همه رده های سنی از نونهالان تا بزرگسالان در رقابت های قهرمانی کشوری و لیگ حضور خواهیم داشت.
وی گفت: دوره های مربیگری و داوری درجه سه در سال جاری برای بانوان و آقایان هاکی باز برگزار می شود.
شیران همچنین از برگزاری طرح استعداد یابی هاکی در مدارس استان خبر داد و گفت: رشته هاکی در مدارس استان اصفهان در حال معرفی است و دانش آموزان مستعد و علاقه مند به این رشته در بخش مینی هاکی فعال می شوند.
هاکی از قدیمی‌ترین انواع بازی‌ های توپ و چوب است که در هر گوشه از دنیا در زمان‌های مختلف به شکلی انجام می‌ شده است.
هاکی در سه بخش هاکی چمن، هاکی داخل سالن و هاکی روی یخ تقسیم می شود.
هاکی روی چمن یک ورزش گروهی است که بین دو تیم 11 نفره بر روی یک زمین چمن با هدف وارد کردن یک توپ کوچک به وسیله چوب هاکی به دروازه حریف انجام می‌ شود.
اولین اردوی تیم ملی ایران در شهریور سال 1320 تشکیل شد و در همان سال به عضویت فدراسیون جهانی درآمد و در سال 1350 در قالب تشکیل فدراسیون رسمیت یافت.
ت/7135/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.