به گزارش ایرنا، محسن گلابی روز سه شنبه در نشستی خبری با اشاره به آمار فعالیت این سازمان در 3 ماهه ابتدایی سالجاری افزود: در این مدت 945 فقره حریق و یکهزار و 753 فقره حادثه رخ داد و در مجموع 870 نفر نجات یافتند، 223 شهروند و پنج آتش نشان مصدوم شدند و 20 نفر نیز جان باختند.
وی همچنین از رونمایی هفت سامانه جدید امداد سنگین، نردبان 40 متری و 150 دستگاه تنفسی در روزهای آینده خبر داد.
گلابی در باره میزان رضایت اصفهانی ها از سازمان آتش نشانی خاطرنشان کرد: بر اساس نظرسنجی انجام شده در بازه زمانی 4 ماه ابتدای امسال، 95 درصد از شهروندان، خدمات آتش نشانی را بسیار مطلوب و 5 درصد خوب ارزیابی کرده اند.
وی در باره بکارگیری بانوان آتش نشان نیز گفت: این برنامه در دستور کار ماست، اما هنوز نهایی و عملیاتی نشده و طرح پیشنهادی آن را آماده کرده ایم.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی اصفهان، ساختمان های بلند را چالشی برای عملیات امداد و نجات دانست و افزود: در اصفهان فقط چهار دستگاه خودروی امدادی مجهز به نردبان بلند موجود است و از لحاظ تجهیزات با مشکلاتی روبه رو هستیم.
گلابی تصریح کرد: مشکل نبود بالگرد و پهپاد امدادی در اختیار آتش نشانی اصفهان باید رفع شود، زیرا این دو وسیله در بسیاری از حوادث نقش کلیدی ایفا می کنند.
او همچنین در باره امداد و نجات در کوه صُفه اصفهان نیز گفت: مسیرهای اصلی این کوه از لحاظ ایمنی شرایط مناسبی دارد، اما مردم باید در مسیرهای فرعی بویژه در تاریکی هوا مراقب باشند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی اصفهان با اشاره به قطعی برق در روزهای اخیر گفت: بدلیل قطعی برق میزان حبس در آسانسورها افزایش یافت و در این مدت بالغ بر 650 حادثه حبس در آسانسورها گزارش شد که عملیات امداد و نجات آتش نشانی را در پی داشت.
او گفت: در روزهای آینده چهار هزار نفر نیروی جدید جذب آتش نشانی های سراسر کشور می شوند که سهم استان اصفهان 300 و کلانشهر اصفهان 173 نفر است.
گلابی به جذب سربازان وظیفه عمومی در قالب امریه در آتش نشانی نیز اشاره کرد و ادامه داد: در روزهای اخیر 12 نفر که خدمت خود را در آتش نشانی اصفهان گذارندند، ترخیص می شوند و تا آبان نیز 12 فرد جدید به جمع ما می پیوندند.
به گزارش ایرنا، در شهر اصفهان 24 ایستگاه آتش نشانی وجود دارد.
ت /6027/6020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.