محمدرضا ترحمی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: اردستان تعداد 357 موقوفه انتفاعی و منفعتی و یک هزار و 780 رقبه دارد که بیشتر افراد بهره بردار از این عرصه های وقفی، حق اداره اوقاف را پرداخت نمی کنند.
وی افزود: اگر شخصی هم خود را با عنوان متولی موقوفه به دستگاهی معرفی کرد، نباید بپذیرند زیرا ملاک تولیت تنها اداره اوقاف و یا حکم قضائی است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردستان بیان کرد: اگر نقشه جامعه تفصیلی شهر آماده و به اوقاف ارسال شود، می توان در مورد برخی از عرصه های موقوفه بلاتکلیف تصمیم گیری کرد و مورد استفاده بهینه قرار داد.
او اضافه کرد: سال 1397 تعداد 57 فقره سند برای عرصه ها و اعیان های موقوفات اردستان دریافت شد که نسبت به سال گذشته رشد خیلی خوبی داشته است.
ترحمی با اعلام آمادگی برای استفاده از عرصه های وقفی حوزه شهری اردستان برای استفاده عموم عنوان کرد: طرح هایی مانند راه اندازی باغ بانوان و مدرسه مد نظر است و در صورت نیاز شهرداری، اوقاف می تواند عرصه هایی را برای ساخت پارک های محلی در اختیار قرار دهد.
وی همچنین درمورد منابع آب موقوفه ای در اردستان گفت: بهترین فرصت برای برنامه ریزی و ارتقای بهره وری آنهاست و مشکلات دستگاه ها با اوقاف را نیز می توان با گفت و گو و پیگیری برطرف کرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردستان در ادامه با انتقاد از اختصاص تنها یک درصد از درآمد موقوفات این شهرستان به فعالیت های قرآنی بیان کرد: این رقم بسیار ناچیز است و باید تمهیدی اساسی در این زمینه صورت گیرد.
شهرستان اردستان با برخورداری از 68 امامزاده و بقعه متبرکه در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.