به گزارش چهارشنبه شب ایرنا، حجت الاسلام حسن دهشیری در دیدار فعالان رسانه ای اردستان بیان کرد: خبرنگاران در کنار بیان انتقادهای سازنده خود، بازتاب دهنده خدمات مسئولان به جامعه هستند که باید مجموع این خدمات مورد استقبال قرار بگیرد.
وی صداقت، امانتداری، سرعت و دقت را راز ماندگاری فرآورده های خبری دانست و افزود: فعالیت رسانه ای با چنین چارچوبی خبرنگاران را به آینه تمام نمای جامعه تبدیل خواهد کرد که می توانند زیبایی ها و کاستی های موجود را در جای خود و به درستی بازتاب دهند.
امام جمعه اردستان با تاکید بر ضرورت خودداری از خبرسازی، سیاه نمایی و تخریب اضافه کرد: برخی تنها به دنبال خبرهای منفی هستند تا خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران و مسئولان دولت را زیر سوال برده و به ترویج حس ناامیدی در جامعه بپردازند.
او تاکید کرد: خبرنگاران باید با احساس مسئولیت نبض جامعه را در دست داشته و به ویژه در شرایط کنونی کشور به عنوان حلقه وصل دولت و مردم با انتشار خبرهای امیدبخش، شادابی و نشاط را به مردم هدیه کنند.
حجت الاسلام دهشیری در ادامه نیز گفت: راه اندازی انجمن یا اتحادیه ای ویژه خبرنگاران در اردستان ضروری است و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان باید در این زمینه اقدام کند تا فعالیت این قشر زحمتکش در چارچوب یک مجموعه قانونی استمرار یابد.
به گفته رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان، هفت نفر در این شهرستان به حرفه خبرنگاری اشتغال دارند.
محمود صارمی خبرنگار و رئیس فقید نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در افغانستان به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران، سال 1377 در مزار شریف به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید.
17 مردادماه به همین مناسبت در تقویم رسمی کشور با عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.