به گزارش ایرنا، محسن مهرعلیزاده شامگاه دوشنبه در همایش « نقش زنان نخبه در توسعه سبک زندگی ایرانی اسلامی » افزود: شهدا و ایثارگران، محور و ستون اصلی نظام و انقلاب محسوب می شوند.
وی گفت: توقع جامعه از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران این است که همچنان به عنوان محورهای اصلی توسعه، تفکر دینی و عقلانیت باشند.
استاندار اصفهان تاکید کرد: امروز بر همه مردم و مسئولان واجب است با تاسی از آرمان ها و اهداف بلند شهیدان، تلاش کنند کشور را از وابستگی در عرصه های مختلف رها کرده و به سوی توسعه و پیشرفت رهنمون کنند.
مهرعلیزاده با بیان اینکه شهیدان در دوران دفاع مقدس تشخیص دادند که باید با حضور فیزیکی مقابل دشمن بایستند افزود: خانواده شهدا و ایثارگران هم باید در شرایط امروز فراتر از یک انسان عادی، مسیر شهدا را ادامه دهند.
وی با بیان اینکه دشمن از هیچ اقدامی و حربه ای برای تخریب شهیدان و خانواده آنها فروگذار نمی کند گفت: کسانی که عنوان می کنند خانواده شهدا خواهان استفاده از سهمیه و امتیازهستند، اغراض شخصی خود را بیان می کنند.
استاندار اصفهان افزود: فرزندان شهید و ایثارگران در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی حضور دارند که نشان از تعهد آنان نسبت به آرمان های نظام و انقلاب است.
مهر علیزاده در پایان از زنان نخبه و ایثارگر استان اصفهان خواست برای تاسیس سازمان مردم نهاد برای تحقق خواسته ها و اهداف خود اقدام کنند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان نیز گفت: امروز بخش زیادی از نخبگان کشور متعلق به جامعه ایثارگری است.
داریوش وکیلی با بیان اینکه 690 نخبه شاهد و ایثارگر در حوزه های مختلف در این استان شناسایی و ساماندهی شده است افزود: از این تعداد 443 تن مرد و 247 نخبه زن هستند که در میان آنها پزشک فوق تخصص، متخصص و عمومی، داروساز، دندانپزشک، هیات علمی دانشگاه و محقق و پژوهشگر وجود دارد.
وی تاکید کرد: نخبگان شاهد و ایثارگر در این استان دارای توان علمی و اجرایی بالایی هستند که باید در راه توسعه و پیشرفت این استان از آنها در بخش های مختلف بهره برداری شود.
در پایان این همایش ، 40 بانوی نخبه استان اصفهان تجلیل شدند.
ت 7150 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.