حسن امجدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در مجموع شش هزار و 598 نفر از هشتم تا نوزدهم مرداد با 27 سورتی پرواز از فرودگاه اصفهان به مدینه منوره و مکه مکرمه مُشرف می شوند.
وی با بیان اینکه فرودگاه اصفهان امسال نسبت به سال قبل رشد بیش از 3 درصدی در اعزام زائرین به سرزمین وحی داشته است، گفت: امسال 41 کاروان از استان اصفهان، سه کاروان از استان چهارمحال و بختیاری و یک کاروان از استان یزد از فرودگاه بین المللی اصفهان به سمت سرزمین وحی حرکت می کنند.
مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان ادامه داد: تاکنون 17 پرواز حجاج تمتع استان انجام شده است و 10 پرواز نیز تا 19 مرداد انجام می شود.
وی با اشاره به تمهیدات پیش بینی شده برای راحتی حجاج در زمان حضور در فرودگاه اصفهان از همراهان آنان خواست با تعداد کمتر به منظور انجام مراسم بدرقه در فرودگاه حضور یابند تا منجر به ایجاد ترافیک نشود.
امجدی با بیان اینکه امسال 19 پرواز مدینه بعد و هشت پرواز مدینه قبل انجام می شود، گفت: عملیات بازگشت حجاج اصفهانی از هشتم شهریور آغاز می شود و تا بیست ویکم همین ماه ادامه خواهد داشت.
برخی از زائران خانه خدا، زودتر و برخی دیرتر به عربستان اعزام می‌شوند، بر همین اساس کاروان‌های حج تمتع به دو گروه 'مدینه قبل' و 'مدینه بعد' تقسیم شده‌اند.
بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، پرواز‌های زائران حج تمتع در 'مدینه قبل یا مدینه اول' از ۲۷ تیر آغاز می‌شود تا ۱۹ مرداد ادامه دارد.
همچنین پرواز‌های 'مدینه‌ بعد یا مدینه دوم' از ۸ تا ۲۴ مرداد انجام می‌ شود.
فرودگاه اصفهان پس از فرودگاه های امام خمینی تهران و مشهد در رتبه سومین فرودگاه پرترافیک پروازهای حج تمتع قرار دارد.
فرودگاه بین المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای 2 باند به طول چهار هزار و 397 متر و عرض 45 متر با10 جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است.
فرودگاه اصفهان به عنوان مُعین فرودگاه های کشور عمل می کند و در طول سال میزبان بسیاری از فرودهای اضطراری، اورژانسی و هدایت شده است.
ت 7150 /6027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.