به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی شجاعی روز شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان کاشان تشریح کرد: میانگین بیکاری در استان اصفهان سه ماهه نخست سال 1396 نزدیک به 16.1 درصد بود که با تلاش دستگاه های اجرایی در بهار امسال 2.8 درصد کاهش یافت.
وی با بیان اینکه این رقم در کل کشور 0.5 درصد کاهش داشته افزود: تعهد استان اصفهان برای سال 1396 ایجاد 95 هزار شغل بود که در نهایت 45 هزار فرصت شغلی محقق شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اصفهان به میزان سرمایه گذاری صورت گرفته برای ایجاد فرصت های شغلی و همچنین تعهد اشتغالزایی این استان برای سال جاری اشاره ای نکرد.
او همچنین نرخ بیکاری در کاشان را 7.8 درصد اعلام کرد و این امر را تنها نتیجه توانمندی بخش صنعت این شهرستان دانست.
شجاعی در ادامه با انتقاد از کم کاری صورت گرفته برای تبلیغات و اطلاع رسانی در زمینه تسهیلات اشتغالزا در شهرستان کاشان بیان کرد: اگر اعتبارهای تخصیصی جذب نشوند، رتبه استان اصفهان کاهش یافته و اعتبارها از این استان خارج خواهد شد.
وی گفت: تسهیلات بانکی برای اجرای طرح های اشتغالزا در قالب پنج سرفصل فراگیر، اشتغال پایدار روستایی، کارورزی، کسب و کار و مشاغل خانگی ارائه می شود و مسئولان، بخشداران و دهیاران باید با نصب بنر، پارچه نوشته و سایر روش های تبلیغاتی جهت اطلاع رسانی به مردم اقدام کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اصفهان ادامه داد: عملکرد شهرستان کاشان در بحث طرح های اشتغالزا شایسته نیست و مسئولان دستگاه ها و بانک ها در این زمینه کوتاهی کردند.
او تصریح کرد: تعداد طرح های اشتغالزای ارجاع شده به بانک های عامل از سوی شهرستان کاشان بسیار کم است و مدیران دستگاه های اجرایی که موضوع را پیگیری نمی کنند، کنار گذاشته خواهند شد.
به گزارش ایرنا، تلاش برای افزایش شمار طرح های اشتغالزا، معرفی سریع واجدان شرایط به بانک های عامل تا سه برابر و پرداخت همه تسهیلات مصوب از سوی بانک های عامل در ادامه جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان کاشان به تصویب رسید.
به گفته مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، نزدیک به یک هزار واحد تولیدی سال گذشته تسهیلاتی به ارزش 14 هزار و 800 میلیارد ریال از محل طرح رونق تولید از بانک های عامل دریافت کردند و این استان در رتبه نخست کشوری اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی قرار گرفت.
اصفهان بیش از پنج میلیون نفر جمعیت دارد و با برخورداری از افزون بر 9 هزار واحد تولیدی یکی از صنعتی ترین استان های کشور محسوب می شود.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.