به گزارش ایرنا، جمعی از کامیون داران در استان اصفهان و برخی نقاط کشور در اردیبهشت و خرداد امسال در تجمعاتی خواهان رسیدگی به مشکلات صنفی خود شدند.
آنها پایین بودن نرخ کرایه، نبود بار، نرخ بالای بیمه، گرانی قطعات یدکی و نبود عدالت در توزیع بار در بنادر و مجتمع های بزرگ تولیدی را از مهمترین مشکلات صنفی خود اعلام کردند.
روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان روز چهارشنبه به نقل از ' مهدی خضری ' اعلام کرد: افزایش قیمت قطعات، تعمیرات و لاستیک فشار اقتصادی مضاعفی را به رانندگان تحمیل کرده است.
وی که در جلسه بررسی مسائل حوزه های مختلف کالا و مسافر سخن می گفت با اشاره به مهمترین دغدغه های رانندگان تصریح کرد: روند رسیدگی به شکایات و تشدید نظارت ها، رضایت رانندگان را به دنبال داشته است.
مشاور و بازرس ویژه رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور نیز در این جلسه گفت: در چند ماه اخیر برای حل مشکلات رانندگان، تلاش های بی شائبه ای توسط تمام دستگاه ها به ویژه مسئولان استان اصفهان انجام شده است.
قاسم باقری افزود: بازرسی از تمام استان های کشور و نظارت بر روند رسیدگی به شکایت ها، نظارت بر حسن اجرای قوانین در شرکت های حمل ونقل و تبادل نظر با مدیران و فعالان این بخش در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به ارتباط نزدیک و موثر تشکل های صنفی حوزه حمل و نقل بار و مسافر با سازمان حمل ونقل جاده ای کشور گفت: انجمن ها باید در راستای تحقق منافع جمعی رانندگان فعالیت کنند.
بازرس ویژه سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور با اشاره به وضعیت سخت رانندگان و فشارهای اقتصادی که این قشر متحمل می شوند، افزود: تضییع حقوق رانندگان در این شرایط ظلم است.
باقری با تاکید بر اینکه روابط نباید جای ضوابط را بگیرد، خاطرنشان کرد: حامی راننده بودن و حساسیت در رابطه با تخلفات باید مستمر باشد.
وی ابراز امیدواری کرد که دغدغه های رانندگان در حوزه های دیگر مانند قطعات و لاستیک توسط دستگاه های مربوطه در آینده نزدیک حل شود.
حدود 500 هزار راننده کامیون با حدود 380 هزار دستگاه کامیون در کشور فعالیت دارند که حدود 47 هزار نفر از این رانندگان با حدود 38 هزار دستگاه از استان اصفهان هستند.
3011 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.