روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی ودارایی استان اصفهان روز یکشنبه به نقل از علی صبوحی افزود: وصولی درآمدها در دوره سه ماه نخست سال جاری مبلغ هشت هزار و 506 میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هشت درصد افزایش و در عین حال کمتر از پیش بینی بود.
وی که در جلسه ستاد تجهیز منابع استان اصفهان سخن می گفت، افزود: در بخش اعتبارات نیز در سه ماه نخست امسال در بخش حقوق 724 هزار و 850 میلیون ریال معادل 14 درصد اعتبارات، در بخش سایر اعتبارات هزینه ای 366 هزار و 337 میلیون ریال معادل 7.11 درصد اعتبارات، در بخش نفت و گاز 194 هزار و 200 میلیون ریال و در تملک دارایی های سرمایه ای 191 هزار و 500 میلیون ریال بصورت تنخواه به خزانه واریز شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و ستاد تجهیز درآمد اصفهان نیز در این جلسه وضعیت درآمدهای استان را مطلوب ندانست و خواستار تلاش بیشتر همکاران مالیاتی در استان شد.
نعمت الله اکبری با اشاره به فعالیت 120 هزار واحد صنفی در استان اصفهان گفت: لازم است اداره کل امور مالیاتی استان با پیگیری این موضوع نسبت به روشن کردن وضعیت مالیاتی این صنوف اقدام کند.
وی تصریح کرد: در بخش کوشش و پوشش مالیاتی در استان مشکل داریم که امیدواریم این مشکل نیز با تلاش های مجموعه مالیاتی استان رفع شود.
به گزارش ایرنا، سهم درآمد مالیاتی برای استان اصفهان در سال جاری 58 هزار میلیارد ریال پیش بینی شده شده است.
درآمدهای هر استان از محل مالیات و بخش های دیگر مانند گمرک و ثبت احوال تامین می شود که بیش از 90 درصد آن مربوط به مالیات است.
به گفته اکبری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اصفهان، درآمد مالیاتی در نظر گرفته شده برای این استان در سال گذشته 53 هزار میلیارد ریال بود که 45 هزار میلیارد ریال آن محقق شد.
برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند تعیین درآمدها بویژه در بخش مالیاتی در سال های گذشته برای اصفهان بیشتر از توانایی و ظرفیت این استان بوده به همین دلیل میزان تحقق درآمدها از پیش بینی ها کمتر است.
ت/3011/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.