محسن حیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: طرح بازآفرینی شهری اردستان از محدوده مسجد جامع در بهمن سال 1396 آغاز شد و تا کنون نزدیک به 30 درصد اعتبار تخصیص یافته که هزینه شده و عملیات اجرایی در حال انجام است.
وی افزود: اعتبار اولیه طرح افزون بر 11 میلیارد و 500 میلیون ریال بود و برای تکمیل آن بیش از 68 میلیارد و 800 میلیون ریال نیاز داریم.
شهردار اردستان گفت: انتظار می رفت دستگاه های اجرایی همکاری بیشتری در اجرای طرح بازآفرینی داشته باشند اما محدودیت ها و معذوریت ها منجر به کندی روند کار شده است.
او اضافه کرد: امید می رود با قول مساعد مدیرعامل آبفای استان اصفهان در کوتاهترین زمان ممکن فاضلاب کشی اطراف مسجد جامع اردستان اجرایی شود تا عملیات با سرعت بیشتری به پیش برود.
حیدری عنوان کرد: طرح بازآفرینی شهری در 270 محله هدف کشور اجرا می شود و در کنار اردستان، باید نسبت به اجرای طرح در شهرهای زواره و مهاباد نیز اقدام شود.
وی افزود: یکی از برنامه های مهم دولت در بخش مسکن اجرای طرح باز آفرینی است که این شهر پیشتاز در عملیاتی کردن آن می باشد و نسبت به اجرای مرحله به مرحله این طرح تا پایان سال جاری تلاش داریم.
شهردار اردستان گفت: محدوده قنات دو طبقه محله مون، مسجد ملا یعقوب محله کبودان، مسجد خسرو محله راهمیان، مسجد امام حسن مجتبی (ع) و بازار قدیمی محله بازار نیز در مرحله های دیگر طرح بازآفرینی در دستور کار قرار می گیرند.
او سهم شهرداری در این طرح را 20 میلیارد و پیش بینی مشارکت بخش خصوصی را افزون بر 200 میلیارد ریال اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی طرح بازآفرینی شهری در محدوده اثر تاریخی مسجد جامع اردستان از بهمن ماه سال گذشته آغاز شد و قرار بود تا در هشت ماه پایان یابد اما به دلیل ناهماهنگی در جا به جایی تاسیسات خدماتی و نداشتن مصوبه شورای فنی میراث فرهنگی با مشکلاتی همراه و با انتقاد مردم و مسئولان منطقه رو به رو شده است.
اردستان با 670 هکتار وسعت بیش از 195 هکتار بافت تاریخی و 60 هکتار بافت فرسوده دارد.
این شهر با جمعیت نزدیک به 16 هزار نفر در فاصله بیش از 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع می باشد.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.