به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه اصفهان روز شنبه اعلام کرد: این دانشگاه بین دانشگاه ها و موسسه های دولتی که تعداد نشریات آنها بیش از 10 نشریه است از حیث « تعداد» نشریاتی که رتبه A و A+ دریافت کرده اند،بعد از دانشگاه تهران رتبه دوم را کسب کرد.
رئیس اداره چاپ وانتشارات دانشگاه اصفهان گفت: این دانشگاه همچنین در میان دانشگاه های دولتی با تعداد نشریات پرتعداد ازحیث «درصد» تعداد نشریات رتبه A و A+ به کل نشریات ارزیابی شده دانشگاه، رتبه دوم بعد از دانشگاه شیراز را کسب کرده است.
رضا همتی با اشاره به کسب جایگاه ویژه نشریات دانشگاه اصفهان در ارزیابی اخیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، افزود: این دانشگاه ناشر 34 نشریه علمی و پژوهشی است.
وی ادامه داد: در آخرین ارزیابی کمیسیون ارزیابی نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از میان این نشریات، 16 عنوان نشریه موفق به کسب رتبه A و A+ شده ،17 نشریه در رتبه 'B' و تنها یک نشریه در رتبه 'D' قرار گرفته است.
پیش از این 9 نشریه دانشگاه اصفهان در رتبه های A و A+ سطح بندی شده بودند.
وی خاطرنشان کرد: 60 درصد امتیاز هر نشریه مربوط به ارزیابی های علمی صاحبنظران در حوزه موضوعی نشریه و 40 درصد از امتیاز بر اساس مواردی چون بروز رسانی و شرایط وب سایت نشریه است.
بر اساس شاخص های کمیسیون ارزیابی نشریات وزارت علوم، نشریه های با امتیاز 80 تا 100 در زمره نشریه های برتر با درجه A و A+ قرار می گیرند.
دانشگاه اصفهان با 70 سال قدمت بعنوان یکی از دانشگاه های جامع و برتر کشور دارای حدود 15 هزار دانشجو و 660 عضو هیات علمی است.
اصفهان دومین استان دانشگاهی کشور با 176 مرکز آموزش عالی و 330 هزار دانشجوی در حال تحصیل است.
3011/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.