به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بهزیستی استان اصفهان روز پنجشنبه به نقل از مرضیه فرشاد افزود: این طرح ها با اعتباری بالغ ‌بر 70 میلیارد ریال در شهرستان های کاشان، اصفهان، خمینی شهر، فریدونشهر، بویین و میاندشت، چادگان، تیران، نجف آباد، فریدن، خور و بیابانک، شاهین شهر، لنجان، گلپایگان، شهرضا و نایین به بهره برداری رسیده است.
وی، این طرح ها را در زمینه اشتغال، مسکن، افتتاح مرکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد، مرکز مشاوره خدمات تخصصی و عمومی روان‌شناختی، مراکز توانبخشی روزانه حرفه آموزی، مرکز سالمندان و مهدکودک عنوان کرد.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به افتتاح بیش از 90 طرح‌ اشتغالزایی برای مددجویان این استان گفت: اشتغال و کارآفرینی یکی از شاخصه های مورد توجه سازمان بهزیستی است.
فرشاد، راه اندازی نخستین شرکت تعاونی اشتغال مددجویان بهزیستی در اصفهان از جمله اقدامات انجام شده در هفته بهزیستی عنوان کرد و افزود: فروش و بازاریابی حلقه مفقوده چرخ تولید است وایجاد تعاونی متمرکز در سطح استان می تواند وظیفه عرضه و فروش محصولات مددجویان را به عهده بگیرد.
وی، همچنین بهره برداری از 22 طرح مسکن مددجویی را از دیگر طرح های افتتاحی این هفته برشمرد و گفت: در حال حاضر بر اساس یک تفاهم‌نامه چند جانبه برای خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر در مناطق شهری مبلغ 300 میلیون ریال و در مناطق روستایی مبلغ 180 میلیون ریال از محل مشارکت بهزیستی، بنیاد مستضعفان و انجمن خیرین مسکن سازبلاعوض به همراه 180 تا 200 میلیون ریال وام 4 درصد پرداخت می شود.
فرشاد افزود: با توجه به اینکه در مناطق شهری وامی برای متقاضیان مسکن زیرپوشش تعریف نشده است تنها مددجویانی که در پروژه‌های مسکن مهر یا پروژه‌های بنیاد مسکن ثبت نام کرده‌اند، می‌توانند از تسهیلات کم بهره استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: بهزیستی در خصوص مسکن خانواده های تک معلولی شهری و روستایی با محدودیت‌هایی روبروست و فقط مبلغی بین 10 میلیون تا 80 میلیون ریال کمک بلاعوض به آنها پرداخت می‌کند.
فرشاد 'بالندگی و صیانت اجتماعی با توسعه به زیستن' را شعار امسال هفته بهزیستی عنوان کرد و گفت: بر این اساس توانمندسازی اجتماعی به عنوان یک رسالت اصلی در این سازمان قلمداد می و سعی بر آن است که با پیگیری جدی فرصتی برای توانمندسازی مددجویان زیر پوشش این اداره فراهم شود.
از 21 تا 29 تیر ماه به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده است.
به گزارش ایرنا، حدود 300 هزار نفر در استان اصفهان تحت حمایت بهزیستی هستند و بالغ بر 450 هزار سالمند (بالای 60 سال) نیز بطور مستقیم و غیرمستقیم از خدمات سازمان بهزیستی بهره می گیرند.
6994 / 1339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.