به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان روز چهارشنبه به نقل از هاشم امینی افزود: طول شبکه فاضلاب شهر اصفهان به بیش از 3 هزار و 600 کیلومتر می رسد که حدود 50 درصد آن نیازمند اصلاح و بازسازی است.
وی با بیان اینکه طبق مصوبه هیات دولت بودجه 200 میلیون یورویی بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان از محل تسهیلات اعتباری خارجی ( فاینانس) طی چهار مرحله در اختیار مسئولان آب و فاضلاب این استان قرار می گیرد، افزود: هم اینک یک چهارم از این بودجه تخصیص داده شده است.
امینی افزود : تاکنون 100 کیلومتر از شبکه های فرسوده که اصلاح آن ضروری و فوریت دارند ، شناسایی شده و 360 کیلومتر دیگر از این شبکه نیز در 36 ماه آینده بازرسی و 25 کیلومتر بازسازی می ‌شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین مرحله اول بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان با هزار و 770 میلیارد ریال فاینانس خارجی و با بهره‌ مندی از دانش و فناوری های جدید انجام می شود‌.
وی قدمت شبکه فاضلاب اصفهان بیش از نیم قرن عنوان کرد و گفت : در سال‌های اخیر فرسودگی این شبکه به بروزحادثه در خیابان‌های مشتاق‌، نظر‌، میر و چمران منجر شده است.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: شهر اصفهان بیشترین برخورداری درحوزه شبکه‌های فاضلاب کشور را دارد اما به جهت قدمت با خوردگی‌ و ریزش‌های فاضلابی مواجه است که امیدواریم با استفاده از اعتبارات فاینانس ، پروژه اصلاح و بازسازی این شبکه به انجام برسد.
6020 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.